ההתאוששות בדוחות הקפיצה את מניית אבן קיסר בכ-22%

הזינוק קירב את המניה לרמות המחירים שבהן נסחרה בוול סטריט לפני שנפלה בעקבות תוצאות הרבעון הראשון, אבל אבן קיסר עוד לא מחקה את הירידה במלואה • הדוחות הכספיים שפרסמה אתמול החברה הצביעו על שיפור ביחס לרבעון הראשון • בקרדיט סוויס ממשיכים בהמלצה שלילית על המניה, עם מחיר יעד של 13 דולר - הנמוך ב-28% ממחיר השוק

השוק הגיב בעוצמה לדוחות הרבעון השני של אבן קיסר , בדומה לפרסום תוצאות הרבעון הראשון. אך בעוד שברבעון הקודם המניה נפלה ב-29%, אתמול היא זינקה ב-22%. הזינוק קירב את המניה לרמות המחירים בהן נסחרה לפני הנפילה הגדולה, אך היא עדיין לא מחקה את הירידה במלואה. בסיום המסחר בוול סטריט ננעלה המניה במחיר של 17.95 דולר, לעומת 18.45 דולר לפני פרסום דוחות הרבעון הקודם. שווי אבן קיסר הוא 617 מיליון דולר.

אבן קיסר עוסקת בייצור משטחי קוורץ, שמשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבט. כיום היא מנוהלת על ידי יובל דגים שנכנס לוואקום שהותיר המנכ"ל הקודם, רענן זילברמן, שעזב במפתיע אחרי פחות משנה בתפקיד.

לאחר הנפילה החדה קרן טנא, ששולטת בחברה לצד קיבוץ שדות ים, רכשה מניות של החברה תמורת כ-30 מיליון דולר, במחירים שנעו בין 12.9-15.9 דולר. כעת מחזיקה הקרן בשיתוף הקיבוץ ב-39.4% ממניות החברה, בשווי נוכחי של כ-243 מיליון דולר.

קרן טנא כבר ביצעה בעבר השקעה מוצלחת מאוד באבן קיסר ומכרה את מניותיה ב-2013, כשנה אחרי ההנפקה הראשונית של החברה בוול סטריט. הקרן מימשה את רוב החזקתה בחברה במסגרת הצעת מכר, בתמורה כוללת של כ-186 מיליון דולר, ובסך הכל תשואה של כמעט פי חמישה על השקעתה המקורית.

הסיבוב השני של הקרן בחברה פחות מוצלח, למרות ההתאוששות הנוכחית. החל ב-2016 חזרה טנא להשקיע באבן קיסר כשרכשה מניות מהקיבוץ בתמורה ל-43.5 מיליון דולר. בנוסף קיבלה אופציה לרכישת מניות נוספות תוך חמש שנים - לפי מחיר של 43.5 דולר למניה.

הדוחות שפרסמה אתמול אבן קיסר הצביעו על שיפור ביחס לרבעון הראשון. ההכנסות הסתכמו ב-149 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה ועלייה מ-136 מיליון דולר ברבעון הקודם. רמות הרווחיות נמוכות ביחס לרבעון המקביל, אך שופרו לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי Non-GAAP היה 14.9 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים.

בקרדיט סוויס סבורים שתוצאות הרבעון השני מפחיתות את הלחץ. "התוצאות משקפות את ההתקדמות בתהליך ההתייעלות במתקן החברה בריצ'מונד היל, ארה"ב", כתבה האנליסטית סוזן מלקרי. עם זאת לדבריה, היא מעדיפה להמתין לעוד עדויות על כך שהתוצאות האלה הן בנות-קיימא לפני שתהיה חיובית יותר בנוגע למניית אבן קיסר, והיא ממשיכה להמליץ על המניה בהמלצה שלילית עם מחיר יעד של 13 דולר, נמוך ב-28% ממחיר השוק.