נעילה מעורבת באירופה; מניית אדידס זינקה

לאחר שהאמריקאים שחררו רשימה סופית של כל הסחורות הסיניות שיספגו מכסים בסך 16 מיליארד דולר משרד המסחר הסיני הודיע אתמול כי יטיל מכס של 25% על סחורות מיובאות מארה"ב בשווי זהה • אדידס עקפה את תחזיות השוק לרבעון השני של השנה • בורסות אסיה נסגרו במגמה ירוקה, למעט ניקיי היפני

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת. המסחר באסיה נסגר במגמה ירוקה, למעט בורסת יפן שסיימה בירידות.  אמש ננעלו בורסות וול סטריט במגמה מעורבת. ה-S&P 500 ננעל בירידה לא מורגשת, הנאסד"ק במגמה חיובית קלה והדאו ג'ונס בירידה מתונה. 

 

משרד המסחר הסיני הודיע אתמול כי יטיל מכס של 25% על סחורות מיובאות מארה"ב בשווי של 16 מיליארד דולר. הסחורות כוללות בין השאר נפט ורכבים. הודעת הסינים מגיעה לאחר שהאמריקאים שיחררו רשימה סופית של כל הסחורות הסיניות שיספגו מכסים, גם בסך 16 מיליארד דולר. "מדובר בעין תחת עין", אומר אנליסט שוק בחברת B. Riley, "המכסים של סין הגיעו מיד אחרי האמריקאים".

מדד הסטוקס אירופה 600  ירד, בהובלת מניות הנפט והגז. 

מניית אדידס  עלתה במסחר לאחר שהרווח הנקי שלה עקף את צפיות השוק. הרווח הנקי של החברה עלה ב-20% ל-418 מיליון אירו, בעוד ציפיות האנליסטים היו לרווח בהיקף 387 מיליון אירו. 

הניקיי היפני  כאמור ירד, ומדדי ההנג סנג , שנחאי  והקוספי  רשמו עליות. באוסטרליה ה-ASX 200  עלה, מובל על ידי מניות האנרגיה. Santos  R ריכזה עניין שלילי, בזמן ש- Oil Search  עלה ו- Woodside Petroleum  רשמה ירידות.