פתרון משבר בתעשיית האוטובוסים: רכש גומלין יימשך בהגבלה

המדינה תמשיך לחייב יצרניות אוטובוסים זרות בהיקף של 35%, אך תעמיד תנאי שהרכש לא ייקר את מחירו של האוטובוס ביותר מ-15%

תחנת אוטובוס בירושלים / צילום: איל יצהר
תחנת אוטובוס בירושלים / צילום: איל יצהר

המדינה תמשיך לחייב יצרניות זרות שמוכרות אוטובוסים לחברות התחבורה הציבורית בישראל לקיים רכש גומלין במשק בהיקף של 35%, אך תעמיד תנאי שרכש זה לא ייקר מחיר של האוטובוס ביותר מ-15% ממחיר - כך הוחלט הערב (ד') בתום ישיבה שקיימו שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן.

ההחלטה התקבלה על רקע משבר רכש הגומלין בתעשיית האוטובוסים, שפרץ בעקבות החלטת משרד התחבורה לבטל חובה זו במטרה להוזיל את מחירי האוטובוסים שרוכשות חברות התחבורה הציבורית.

בדיון שנערך הערב סוכם עוד כי צוות בראשות החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו ויהיו חברים בו נציגי התעשיינים וההסתדרות יקבעו עד אמצע אוקטובר תקנות שיסדירו לקונות ופרצות בחוק העדפת תוצרת הארץ במכרזים ציבוריים ובחוק חובת המכרזים.

"רצון טוב יש, אבל הסיכומים האלה יצטרכו לעמוד במבחן המעשים. עייפנו מלשמוע תכניות והצהרות על העדפת כחול-לבן, בזמן שרשויות ציבוריות רבות עשו את ההיפך", אמר הערב גורם בתעשייה.