רווחי אמות זינקו ברבעון השני בעקבות שיערוך מגדל ToHa

הרווח הנקי של חברת הנדל"ן הסתכם ברבעון השני ב-170 מיליון שקל, עלייה של 50% • הקמת הפרויקט צפויה להסתיים השנה

ההתקדמות בהקמת מגדל ToHa (תוצרת הארץ) שבמרכז ת"א סייעה לחברת הנדל"ן המניב אמות  לסכם הבוקר רבעון שני חיובי ל-2018. שיערוך ראשון בגין הפרויקט, בהיקף של כ-75 מיליון שקל, תמך בזינוק של יותר מ-50% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-170 מיליון שקל.

אמות, הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ , העריכה בדוחות כי הקמת הפרויקט הממוקם בין הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום, צפויה להסתיים בסוף השנה הנוכחית, ואכלוסו יבוצע במהלך שנת 2019. היקף ההשקעה של החברה בהקמת המגדל מוערך ב-950 מיליון שקל.

חוזים ל-73% משטחי ההשכרה

עוד עולה מהדוחות כי עד כה נחתמו חוזים בגין 73% משטחי ההשכרה במגדל, ובסך הכול שווקו 85% מהם, בהיקף של 48 אלף מ"ר (מתוך סך שטחי משרדים של כ-55 אלף מ"ר המתפרסים על פני 26 קומות). שוכרת מרכזית היא חברת WeWork, העוסקת בהקמה וניהול של חללי עבודה משותפים, ששכרה כשליש משטחי המגדל. אמות, המחזיקה ב-ToHa בשותפות שווה עם חברת גב ים, צופה שהרווח התפעולי הנקי (NOI) שיניב הפרויקט בתפוסה מלאה יעמוד על 90-100 מיליון שקל.

הצלחתו המסתמנת של ToHa פתחה את התיאבון לאמות שמקדמת כעת, גם בשותפות שווה עם גב ים , את הקמת ToHa2 בהשקעה דומה, המוערכת בסכום כולל של כ-2 מיליארד שקל. אמות עדכנה כי בתחילת החודש אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב להפקיד תב"ע (תוכנית בניין עיר) לתוספת זכויות בנייה לטובת הקמת מגדל משרדים נוסף, בשטח של 140 אלף מ"ר ברוטו.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של אמות עלו בסיכום רבעוני ב-8% ל-178 מיליון שקל. סך היקף שערוכי הנכסים הרבעוני של אמות גדל פי שניים והגיע ל-118 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה הראשונה רווחי אמות עלו ב-28% ל-248 מיליון שקל, וההכנסות צמחו ב-8% ל-352 מיליון שקל. באמות מדגישים כי ה-NOI הרבעוני עלה ב-8% ל-171 מיליון שקל ותזרים המזומנים הפנוי (FFO) עלה ב-14% ל-122 מיליון שקל.