תנובה הודיעה על העלאת מחירים, אבל בחנויות יש מבצעים

מי שיסתובב היום ברשתות המזון הגדולות דווקא ייתקל במבצעים עמוקים - גם על מוצרים מפוקחים • אז למה תנובה מודיעה על העלאת מחירים?

תנובה. חישוב שגוי? / צילום: רפי קוץ
תנובה. חישוב שגוי? / צילום: רפי קוץ

תנובה הודיעה השבוע על עליית מחירים במוצרי החלב שאינם מפוקחים בשיעור של עד 4%. הכוונה למוצרים כמו הגבינה הצהובה במדף, השוקו, המעדנים, היוגורטים, השמנת המתוקה, הגבינות המיוחדות ואחרים. תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, שמנוהלת על-ידי אייל מליס ונמצאת בבעלותה של ברייט פוד הסינית, מייחסת את ההתייקרות הזו לעליית מחירו של חומר הגלם - החלב הגולמי, וכן לסירוב של שר האוצר, משה כחלון, לתרגם את ההתייקרות בחלב הגולמי לעליית המחירים המפוקחים.

עם זאת, מי שיסתובב היום ברשתות המזון הגדולות דווקא ייתקל במבצעים עמוקים - גם על מוצרים מפוקחים. איך מגיעים למצב כזה? 

את גובה ההנחות השנתיות ואת המבצעים שלה קובעת תנובה מול הרשתות עוד בתחילת השנה. אל המבצעים האלה מצטרפים מבצעים נקודתיים, שבהם החברה יכולה להשתתף גם במהלך החגים או במועדים אחרים. בפועל, מי שילך לסופר, ייתקל במבצעים של 2 או 3 קרטוני חלב ב-10 שקלים (על אף שמחירם המפוקח עומד על 5.75 שקלים ליחידה), או בשקית של ליטר חלב שנמכרת ב-3.90 שקלים ולעתים אף במחיר של שקל אחד בלבד.

אם כחלון אכן היה חותם על התייקרות מחירי מוצרי החלב המפוקחים, יתכן שהייתה נמנעת העלייה במוצרי החלב הלא מפוקחים. אבל סביר יותר שהייתה מתרחשת עלייה כוללת של מוצרי החלב, שרק מצטרפת לרוח הכללית של ההתייקרויות בכל הקטגוריות.

בכל אופן, המבצעים העמוקים, שבמסגרתם נמכרים גם מוצרים מפוקחים מתחת למחירם המפוקח, עוד איתנו - אבל נראה שלא להרבה זמן.