מסצ'אלנג' ישראל בחרו את 10 הסטארט-אפים המצטיינים במיזם

במחזור השלישי של מסצ'אלנג' ישראל השתתפו 53 יזמים וחברות אשר נבחרו מבין 525 המועמדים לתוכנית • מרבית המצטיינים שנבחרו הם מן התחום הרפואי • נציגי עשר החברות המצטיינות שנבחרו ייסעו לבוסטון וניו יורק לסדרה של מפגשים אסטרטגים מרוכזים עם משקיעים, חברות ושותפים פוטנציאלים הרלוונטיים לתחומי הפעילות של החברה

חברת סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
חברת סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

שופטי מיזם מסצ'אלנג' ישראל בחרו השבוע את עשרת היוזמות המצטיינות של המחזור השלישי של המיזם, שהסתיים בשבוע שעבר בירושלים. מסצ'אלנג' הוא אקסלרטור בינלאומי.

רוב הזוכים הם מן התחום הרפואי. אלה כוללים את חברת Air Doctor שמחברת בין תיירים שחלו או נפצעו בחו"ל לרופאים מומלצים ונגישים במדינה בה הם מטיילים. חברת Genetika+ המתאימה תרופות לטיפול בדיכאון באופן אישי לחולים, כדי לשפר את סיכוי ומהירות התגובה לטיפול. MonitHer פיתחה מכשיר ביתי לאבחון מוקדם של סרטן השד על ידי ניטור חודשי באמצעות אולטרהסאונד. המוצר מיועד לנשים שאינן מתאימות לממוגרפיה והוא אמור להיות יעיל ומדויק יותר בשימוש חודשי, מאשר בדיקת מישוש אישית.

בתחום התוכנה, חברת Flatspace פיתחה מערכת המאפשרת המרה של תוכנית אדריכלית דו ממדית, למודל תלת מימד ואפילו למציאות וירטאולית, כדי שתוכלו לטייל בכל "בית על הנייר". בתחום האמנות, חברת MyPart יצרה פלטפורמת "אמנות המונית", המאפשרת לאמנים שונים כגון כותבי שירים ואמנים חזותיים ליצור תוכן שישולב אחר כך במוצרים של אמנים אחרים. המטרה היא לאפשר לאמנים מתחילים שאינם קרובים עדיין לשוק לשלב את האמנות שלהם בזו של אמנים שכבר מופיעים ומוכרים.

חברת RouteValet מציעה מסלולי תחבורה יעילים המשלבים תחבורה ציבורית ופרטית. חברת Ziroh Labs מאפשרת קבלת שירותי אינטרנט בענן באופן מאובטח יותר.

בתחום האנרגיה הנקיה, חברת Qubeicon מפתחת שבב מיניאטורי חליף לסוללה במכשיר סלולרי או מכשיר ניטור בריאות לביש, אשר משתמשת באור, אנרגיית תנועה ואנרגיית חום לשם טעינתה. חברת Solutum מפתחת תחליף ירוק לפלסטיק.

אחת הזוכות המעניינות היא ThinkZone, מיזם אימפקט שלא פיתח טכנולוגיה חדשה, אלא עוסק בהקמת גני ילדים ובתי ספר יסודיים "מקופסה", כלומר בהשקעה כספית נמוכה מאוד, עבור ילדים בהודו. לדברי החברה, באזורים הפחות עשירים של הודו, ילדים רבים אינם הולכים לגן אלא מגיעים לבתי הספר היסודיים ללא כל הכשרה לימודית קודמת, ולכן אינם שורדים בסופו של דבר והם נושרים מן המסגרת הלימודית. הגישה של ThinkZone היא לגייס נשים מקומיות כיזמיות וכמורות בבית הספר הזה, וכך גם להעצים את אותן נשים ולהפחית את אי השוויון וגם לאפשר לילדים לרכוש השכלה באמצעות חינוך התואם את הרמה שבה הם נמצאים.

נציגי עשר החברות המצטיינות ייסעו לבוסטון וניו יורק לסדרה של מפגשים אסטרטגים מרוכזים עם משקיעים, חברות ושותפים פוטנציאלים הרלוונטיים לתחומי הפעילות של החברה.

במהלך שהותם של היזמים בארצות הברית, היזמים ישתתפו בתהליך שיפוט והערכה נוסף, שהוא השלב הבינלאומי של התחרות.

ראש עירית ירושלים ניר ברקת אמר: "כשביקרתי לפני מספר שנים במסצ'אלנג' בבוסטון הבנתי כי חייבים להביא את האירגון לירושלים. בשונות כהונתי כראש עירית ירושלים, תוך שנים ספורות בלבד גדל מספרן של חברות ההזנק בעיר מ - 200 ליותר מ-600 חברות. אין ספק כי לשחקנים גלובאלים כמו מסצ'אלנג' תפקיד חשוב בתהליכי השינוי העוברים על העיר".

שרית גולדשטיין, סמנכ"לית ירושלים תכנון ותקציב במשרד ירושלים ומורשת אמרה כי: "הפעילות של מאסצ'אלנג' בירושלים מחזקת את הקשר בין עולם היזמות הירושלמי לזירה הגלובאלית". אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אמר כי: "בשנים האחרונות מאס צ'לנג' היווה מוקד ובית לא רק למיזמים ישראלים מובילים, אלא גם למספר הולך ועולה של מיזמים מרחבי העולם".

יונית סרקין, מנכ"ל מסצ'אלנג' ישראל, אמרה כי החברות המצטיינות מביאות לידי ביטוי את המאמצים שעושה מסצ'אלנג' להגברת הגיוון בחדשנות טכנולוגית וחברתית ממגוון רחב ככול האפשר של תחומים, תוך עידוד יזמות באופן חוצה מגזר ומגדר.

במחזור השלישי של מסצ'אלנג' ישראל השתתפו 53 יזמים וחברות אשר נבחרו מבין 525 המועמדים לתוכנית. כשליש מן המועמדים הגיעו מחוץ לישראל, מיותר מ-30 מדינות שונות ברחבי העולם, כולל הודו, פולין, אפריקה, ארצות הברית ועוד.