חברת קרטיהיל השתילה שתל ראשון בחולה ישראלית

הודיעה היום על פתיחת הזרוע הישראלית של הניסוי שלה בהשתלת סחוס, זאת במסגרת ניסוי קליני ב-250 חולים הנערך בימים אלה בעולם לשם קבלת אישור שיווק בארה"ב למוצר

חברת קרטיהיל הודיעה היום על פתיחת הזרוע הישראלית של הניסוי הרב מרכזי שלה בשתל המיועד לתיקון פגיעות סחוס ועצם. ההשתלה היא חלק מן הניסוי הקליני של החברה שנערך לשם קבלת אישור FDA, והוא יכלול כ-250 חולים. הניסוי מתקיים בארה"ב אירופה וישראל, וכ-80 חולים כבר גויסו למחקר. ההשתלה בארץ בוצעה על ידי ד"ר עדי פרידמן, מנהל המרכז לכירורגיה ארתרוסקופית וטיפול בפציעות ספורט, במחלקה לכירורגיה אורתופדיית בהדסה.

קרטיהיל, פיתחה שתל המיועד לתיקון פגיעות סחוס המופק מאלמוגים. המוצר כבר מאושר לשיווק באירופה וכבר טופלו בו כ-400 חולים.

החברה הוקמה ב-2009 ע"י ניר אלטשולר, המשמש גם כמנכ"ל החברה על בסיס טכנולוגיה שפותחה באוניברסיטת בן גוריון. חברת המסחור BGN הייתה שותפה להקמת החברה. היא פועלת מכפר סבא ומעסיקה כ-30 עובדים. המשקיעים בחברה כוללית את אלרון מקבוצת אי די בי, קרן אקסלמד, אקסס מדיקל וונצ'רס, פרגרין ונצ'רס, וקרן אמון של מריוס נכט ויאיר שינדל; וכן את המשקיעים האסטרטגיים J&J (באמצעות זרוע ההשקעות JJDC) ו-Bioventus.

המוצר המוביל של החברה מורכב מהחומר ארגוניט. המוצר אינו כולל תאים חיים, בניגוד לרוב המוצרים החדשניים היוצאים היום לשוק בתחום שיקום הסחוס.

אלטשולר אמר בעבר לגלובס "גילינו כי השתל מושך תאי גזע ממח העצם. התאים הללו מפרקים בהדרגה את השתל תוך כדי בנייה מחדש של הסחוס והעצם הפגועים. אנחנו מעוניינים להראות בניסוי כי זמן קצר אחרי ההשתלה ניתן לשאת עליו משקל ולחזור לפעילות".