קמהדע: הרווח עלה, אך שביתת העובדים עשויה לפגוע בחברה

הרווח הנקי של חברת התרופות זינק ב-16% • 250 עובדי מפעל החברה בבית קמה שובתים מזה שלושה שבועות במחאה על תנאי השכר שלהם • אם השביתה תתארך, עלולים להיווצר חוסרים במלאי, ותוצאות הרבעונים הבאים עשויות להיפגע

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע / צילום: נטי לוי
עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע / צילום: נטי לוי

חברת התרופות קמהדע פרסמה היום (ג') את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. תוצאות אלה עשויות לאפשר לחברה לעמוד ביעד שלה לשנת 2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, ובלבד שתמשיך בקצב צמיחה דומה. גם בשנה שעברה, גדל קצב ההכנסות של קמהדע ברבעונים השלישי והרביעי.

עם זאת, מפעל החברה בבית קמה, שמייצר את כל מוצריה, נמצא בימים אלה בשביתה שעלולה להשפיע, אם תתארך, על הביצועים של החברה ברבעון. השביתה נסובה סביב תנאי השכר של העובדים. המפעל מושבת מזה שלושה שבועות ו-250 העובדים אינם מקבלים שכר. החברה מסרה בעבר כי היא נערכת לשביתה עם מלאי מספיק. גם אצל שייר, המפיצה את מוצר הדגל של קמהדע, Glassia, ישנם כנראה מלאים של סחורה והיא יכולה לדחות את ההזמנות ברבעון. עם זאת, קשה להעריך לכמה זמן יספיק מלאי זה אם השביתה תתארך, וכן כיצד תשפיע השביתה על ההחדרה של המוצר החדש יותר של החברה, KamRab לטיפול בכלבת, אשר הושק רק בתחילת השנה. החברה מסרה כי כבר סיפקה משלוחים ראשונים של המוצר המיועדים לעונת אביב/קיץ 2018, שהיא עונת השיא של הכלבת, כך שיש לקוות כי השביתה לא תפגע בהחדרת המוצר.

לאור השביתה קמהדע   נמנעה בדוח הרבעון השני מלאשש את התחזיות ל-2018, וציינה כי עם סיום השביתה, תוכל לעדכן תחזיות שוב.

ובחזרה לרבעון השני טרום השביתה: ברבעון נרשמה כאמור צמיחה בהכנסות. בהסתכלות מגזרית, במגזר הרווחי יותר, הכולל את גלסיה ומוצר הכלבת, חלה ברבעון השני ירידה של 3% בהכנסות, אל מול רבעון מקביל ב-2017 (שבו ההכנסות ממגזר זה היו גבוהות במיוחד באופן נקודתי). על ירידה זו פיצתה עלייה של 39% במגזר ההפצה (הפחות רווחי), אולם בשל השינוי בתמהיל, היה שיעור הרווח הגולמי נמוך יותר במגזר השני של 2018 (32% לעומת 36% בתקופה המקבילה).

הירידה ברווחיות הגולמית לא פגעה בשורה התחתונה, משום שהיא אוזנה על ידי ירידה זמנית בהוצאות המו"פ, בשל תקופה של הפוגה בניסויים הקלייניים. כך, קמהדע רשמה רווח נקי של 5.7 מיליון דולר ברבעון, גידול של 16% ברווח.

בהסתכלות על 6 החודשים הראשונים של השנה,ההכנסות במגזר התעשייתי (הרווחי יותר) צמחו ב-14%, שיעור הרווח הגולמי עלה מ-31% ל-34%, והרווח הנקי עמד על 6.9 מיליון דולר, לעומת 0.9 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה.

בקופת החברה יש 44.6 מיליון דולר, ולדברי החברה היא אינה זקוקה כעת למזומנים ממקור חיצוני.

בינתיים ממשיכה החברה בתוכנית הפיתוח שלה. בחודשים הקרובים היא אמורה להגיש ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, פרוטוקול לניסוי במוצר שלה לטיפול באמפיזמה תורשתית, הניתן בשאיפה. זוהי תרופה לאותה מחלה שבה מטפלת תרופת הגלסיה של החברה, אולם בצורת מתן שונה (גלסיה ניתנת בעירוי). המוצר לא הצליח בניסוי קליני מול ה-EMA, רשות התרופות האירופאית, ולאחר מכן גם בוטל הסכם ההפצה של החברה באירופה מול חברת התרופות Chiesi, וקמהדע מחפשת כעת שותף הפצה חדש באירופה.

קמהדע מאמינה כי המוצר היה צריך להיות בר אישור על פי תוצאות אותו ניסוי, אולם נמנעה מלהגיש את הבקשה לאישור לאחר שהתרשמה כי לא תקבל תשובה חיובית. מנכ"ל החברה עמיר לונדון מסר עם פרסום הדוחות היום כי במקביל לתהליך מול ה-FDA, נמשך גם תהליך מול ה-EMA, לתכנון ניסוי נוסף שיאפשר, אם יצליח, אישור של המוצר.