עוד ישראבלוף: כך ממליצים להתחמק ממס על חבילות מחו"ל

הסיכוי לשלם מס עבור קניות שערכן גבוה מתקרת הפטור הוא עניין של בדיקה מדגמית של החבילה, אך ברשתות החברתיות לא משאירים דבר לחסדי המזל

משלוח חבילות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
משלוח חבילות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גם הקונים הישראלים מודעים לכך שהסיכוי לשלם מס עבור הקניות שערכן גבוה מתקרת הפטור (75 דולר) נתון לחסדי המזל ולבדיקה מדגמית של החבילה.

בקבוצות שונות ברשתות משתפים הקונים בטריקים שהם נוקטים, כשנקודת המוצא היא שאפשר לרכוש בסכומים גבוהים יותר מתקרת המס, ושככל הנראה אותן חבילות לא יחויבו במס כלל - כך כאשר מדובר בקנייה של פריטי אופנה, למשל. העצות הן לקחת סיכון ולרכוש בסכומים הגבוהים מ-75 דולר, ואם איתרע מזלכם, והחבילה תידרש במס - מציעים הגולשים המנוסים שלא לסור לדואר לקחת את החבילה, ובמקביל לדווח לאתר ממנו בוצעה הרכישה כי החבילה לא הגיעה.

האתר מצדו יבטל את העסקה ויזכה את הקונים בסכום הרכישה. הדואר ייאלץ כנראה לשאת בעלויות השילוח חזרה של החבילה שלא נדרשה, והקונה יבצע את הקנייה מחדש והפעם יפצל את החבילה. בהקשר זה יש לציין כי פיצול חבילה לא אמור "לסדר" את הפטור ממס, משום שלפי רשות המסים, שתי חבילות או יותר שיישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות, ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ומסי היבוא יחושבו לפי הערך הכולל של הקניות ביחד.

ומה לגבי ההשלכות על המוניטין של הקונה הישראלי? גם את זה כדאי לקחת בחשבון. חלק מהגולשים אף מביעים דאגה משיטתיות שתוביל - ובצדק, יש לציין - להחרמת השוק הישראלי על הטריקים והשטיקים שמוציאים לנו שם רע, שזכינו בו ביושר.

חבילות מחו"ל
 חבילות מחו"ל