משרד הביטחון: המכשול הימי שיבלום חדירות מחבלים מעזה

עלות הקמת המכשול לפי הערכות עומדת על 25 מיליון שקל • ליברמן: "בכל יום יכולות הסיכול שלנו מעזה מתחזקות"

המכשול הימי בגבול עזה / צילום: משרד הביטחון
המכשול הימי בגבול עזה / צילום: משרד הביטחון

בזמן שנמשכים המגעים לקראת הסדרה בין ישראל לבין חמאס באופן שאמור להבטיח רגיעה ממושכת ברצועת עזה, מינהלת גבולות ותפר שבמשרד הביטחון חשפה היום (א') תמונות ראשונות מאתר המכשול הימי החדש בגבול עזה, שמוקם בימים אלה בחוף זיקים: אורכו כ-200 מטר, רוחבו כ-50 מטר ועליו גדר שתתנשא לגובה של 6 מטר.

על המכשול הענק יותקנו בהמשך גם אמצעים נוספים שיעניקו כיסוי מלא מפני חדירות לשטח ישראל מכיוון הים. הקמתו החלה לפני כחודשיים ועל פי הערכות העבודות יושלמו עד סוף השנה. על פי הערכות של גורמים הנדסיים, עלות ההקמה של המכשול בין 20 ל-25 מיליון שקל.

לדברי ראש מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר: "המכשול הוא מסוג שובר גלים בלתי חדיר, שיורכב משלוש שכבות: מתחת למים, שכבה שתורכב מאבן שריון ושכבה שלישית של גדר 'תלתלית'. נוסף לשכבות אלה, תוקם גדר נוספת שתקיף את המתחם באופן שייתן מענה לאיום הביטחוני".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום להתקדמות בתוכנית ואמר כי "העבודות להקמת המכשול סביב רצועת עזה, היבשתי והימי, מתקדמות בקצב מהיר ומרשים. בכל יום שעובר יכולות הסיכול שלנו סביב הרצועה הולכות ומתחזקות".

לצד העבודות להקמת המכשול הימי, נמשכות העבודות להקמת המכשול התת-קרקעי שמקיף את הרצועה ונועד למנוע חפירת מנהרות טרור לעבר ישראל. זאת, לצד פריסה של מערכת טכנולוגית המתריעה על הימצאות של מנהרות- שפותחה בתעשיות הביטחוניות ובמערכת הביטחון.