סולאראדג' איבדה כמעט 360 מיליון דולר משווי השוק שלה

המניה צנחה בכ-14% ביום שישי על רקע תוצאות מעורבות • ועדיין - הניבה תשואה של 70% בשנה האחרונה ומשקפת שווי חברה של 2.2 מיליארד דולר

גיא סלע / צילום: תמר מצפי
גיא סלע / צילום: תמר מצפי

נפילה של 14% במחיר מניית סולאראדג' ביום שישי הובילה לכך שכמעט 360 מיליון דולר קוזזו משווי החברה, וכעת שווי השוק שלה בנאסד"ק עומד על 2.2 מיליארד דולר. מאז השיא אליו הגיעה סולאראדג'  בחודש מאי האחרון, היא נפלה בכ-29%, אך עדיין בשנה החולפת החברה מציגה תשואה חיובית נאה של כ-70%.

סולאראדג' מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית. ביום חמישי לאחר שעות המסחר פרסמה החברה את דוחות הרבעון השני, בו הציגה תוצאות מעורבות: מצד אחד עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, ומצד שני פספסה בשורת הרווח. במקביל סיפקה החברה תחזית חיובית לרבעון השלישי.

הכנסות סולאראדג' ברבעון השני הסתכמו בכ-227 מיליון דולר, 5 מיליון דולר מעל תחזיות האנליסטים וצמיחה של 67% בהשוואה לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הרווח הנקי הסתכם ב-34.6 מיליון דולר, עלייה של 53.5%.

על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, סולאראדג' רשמה ברבעון רווחיות גולמית של 36.5%, גבוה מהרבעון המקביל - 35%, אך נמוך מהרבעון הקודם - 38.4%. גם בשורה התחתונה הרווח הנקי Non-GAAP היה גבוה ביחס לרבעון המקביל, אך נמוך ביחס לקודם, כשהסתכם ב-40.6 מיליון דולר. בכך הגיע הרווח הנקי למניה ל-82 סנט, 2 סנטים פחות מתחזיות האנליסטים.

במחצית הראשונה של השנה הכנסות סולאראדג' צמחו ב-74% והגיעו ל-437 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP גדל כמעט פי 2 - מ-42.2 מיליון דולר לרמה של 83.2 מיליון דולר. החברה ייצרה במהלך המחצית הראשונה תזרים מזומנים של כ-108 מיליון דולר מפעילות שוטפת, עלייה בהשוואה ל-57.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. בסוף התקופה היו לסולאראדג' בקופה כ-438 מיליון דולר. במהלך הרבעון רכשה סולאראדג' את פעילות גמאטרוניק הישראלית בעסקה של 41 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון של סולאראדג'
 תוצאות הרבעון של סולאראדג'

"הזדמנות כניסה להשקעה במחיר הנוכחי"

ברבעון השלישי מצפה החברה להציג הכנסות של 230-240 מיליון דולר, שיהוו צמיחה של 38%-44% ביחס לרבעון המקביל. סולאראדג' צופה ששולי הרווח הגולמי יישארו ללא שינוי בטווח שבין 36%-38%.

"סיימנו את הרבעון השני של 2018 עם הכנסות שיא, רווחיות תפעולית יציבה והמשך ייצור חזק של מזומנים, תוך הרחבת הפעילויות שלנו בכל הזירות", מסר גיא סלע, מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה. "המשך הצמיחה בשוק הסולארי, יחד עם רכישת גמאטרוניק שפותחת לנו פתח לשוק האל-פסק, מאפשרות לנו להמשיך ולהרחיב את הרווחיות שלנו בטווח הבינוני והארוך, ולמנף את החדשנות הטכנולוגית שלנו והחוזק הפיננסי שלנו".

באופנהיימר ממשיכים להמליץ על מניית סולאראדג' ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 64 דולר, שגבוה ב-32% מהמחיר הנוכחי. כלכלני אופנהיימר כתבו כי החברה עקפה את תחזית ההכנסות אך פספסה ברווח בשל סוגיות שקשורות למחסור ברכיבים, שערי חליפין ותמהיל מוצרים. להערכתם, הרווחיות הגולמית תחזור לכיוון ה-37% במחצית השנייה, לאור מה שהם מגדירים כתחרות מחירים מוגבלת. לדבריהם, בחברה לא רואים עדיין השפעה של התחרות החדשה מצד Huawei, שהחלה לספק מוצרים באוסטרליה ובגרמניה, אך עדיין לא בארה"ב. באופנהיימר רואים הזדמנות להיכנס להשקעה במחיר הנוכחי של המניה, לאחר הירידה האחרונה.