יעדים חדשים לטיסות מישראל: גואנג'ו בסין ו-וושינגטון בארה"ב

חברת התעופה הסינית היינאן חנכה קו ישיר בין ת"א לגואנז'ו, וחברת יונייטד איירליינס הכריזה על השקת טיסה ישירה בין ת"א לוושינגטון

מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק
מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק

הפעילות בענף התעופה מתרחבת לא רק בקרב חברות לואו קוסט: הנוסע הישראלי התבשר בימים אלה על שני קווים חדשים; האחד, שיצא לדרך בשבוע שעבר, הוא קו ישיר שחנכה חברת התעופה הסינית היינאן בין תל-אביב לגואנז'ו. החברה החלה לפעול בישראל לפני שנתיים וחצי, והיא מפעילה כיום 10 טיסות שבועיות לבייג'ינג (4 טיסות שבועיות), שנגחאי (3 טיסות שבועיות) וגואנז'ו. החברה מתעתדת לפתוח השנה קו רביעי בטיסות ישירות מתל-אביב לשנז'ן.

קו תל-אביב-גואנז'ו יפעל בתדירות של 3 טיסות שבועיות - מה שאף יזכה את החברה במענק מטעם משרד התיירות בגובה של 750 אלף יורו, לאור הפוטנציאל שמזהה המשרד בהבאת תיירים מסין לישראל.

גם התחרות בקווים לארה"ב מתחדדת, כשחברת התעופה יונייטד איירליינס הכריזה על השקת טיסה ישירה בין תל-אביב לוושינגטון. טיסה זו מצטרפת לקווים שמפעילה יונייטד מתל-אביב לניוארק (פעמיים ביום) ולסן פרנסיסקו (טיסה יומית). הטיסות לוושינגטון יצאו לדרכן ב-24 במאי 2019, במקביל להשקת הקו הישיר של אל-על מתל-אביב לסן פרנסיסקו. בתחילה תכננה אל-על להפעיל את הקו הזה בסוף 2018, אולם הצבת מטוסים בקווים אחרים אילצה את החברה לדחות את פתיחת התחרות בטיסה ישירה לסן פרנסיסקו (שמפעילה כיום יונייטד לבדה) לחודש מאי. גם יונייטד, הפועלת בישראל מאז 1999, תזכה למענקים מטעם משרד התיירות.