מה קיבלו הדיירים בפרויקט תמ"א 38 בפתח תקווה?

שלושה בניינים צמודים ברחוב ארלוזורוב בעיר התארגנו להריסה ובנייה מחדש • "פעם היו פחות הטבות בתחום הזה מאשר היום"

ארלוזורוב פתח תקוה רמת ורבר / צילום : איל יצהר
ארלוזורוב פתח תקוה רמת ורבר / צילום : איל יצהר

מיקום מדויק: פתח תקווה, רמת ורבר, רחוב ארלוזורוב 44-46-48

המצב הקיים: שלושה בניינים בני שלוש קומות שנבנו בשנות ה-60, בכל אחד 6 דירות. בבניינים אין מעלית ויש חניה משותפת. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 100 מ"ר.

היזם וקבלן הביצוע: קבוצת גבאי

אדריכל: תימור שוורץ אדריכלים.

ארלוזורוב פתח תקוה / צילום : איל יצהר הדמיה: אנטרייס הדמיות
 ארלוזורוב פתח תקוה / צילום : איל יצהר הדמיה: אנטרייס הדמיות

סיפור בעלי הדירות:

בעל דירה באחד הבניינים מספר: "כבר כמה שנים אנחנו מקדמים הפרויקט. התקשרנו עם כמה חברות בעבר, חלק אמרו שיש כדאיות כלכלית וחלק אמרו שאין. זה לא התקדם כי פעם היו פחות הטבות בתחום הזה מאשר היום. ההתקדמות היתה איטית, היו התנגדויות והיה ערר אבל זכו בו והיום סוף סוף הפרויקט בשלב מתקדם. אחד הטיפים שאני יכול לתת הוא לקחת חברה רצינית עם כל הכלים לנהל פרויקט כזה מסובך, בעיקר בכל הנוגע לביטחונות, לבנקים וגם שיהיה גב כלכלי מאחוריה".

התמורה ליזם:

במסגרת הפרויקט מתוכננת הריסת הבניינים הישנים ובניית שני בנייני מגורים חדשים בני תשע קומות כל אחד. הבניינים החדשים יכללו 63 דירות, שמהן 18 יחזרו לבעלי הדירות הישנות ו-45 הנותרות יימכרו על ידי היזם. הפרויקט עתיד לכלול, בין היתר, דירות 3 חדרים בשטח 75 מ"ר, דירות 4 חדרים בשטח 104 מ"ר, דירות 5 חדרים בשטח 125 מ"ר, כולן עם מרפסות בשטח 12 מ"ר. לכל דירה חניה ומחסן.

התמורה לבעלי הדירות:

דירה חדשה בבניין חדש עם מעלית, חניה ומחסן. תוספת של כ-20 מ"ר בשטח הדירה החדשה לעומת הדירה הישנה. הדירה החדשה תהיה קומה אחת מעל מיקום הדירה בבניין הישן. החברה משלמת על העברה הלוך חזור ותשלם דמי שכירות לפי ההסכם בין בעלי הדירות לחברה.

חניה:

נכון להיום יש חניה משותפת בבניינים. בפרויקט החדש מתוכננות 89 חניות, חלקן עיליות וחלקן תת קרקעיות בחניון בן מפלס אחד.

לו"ז:

בקשה ראשונה להיתר לרשות המקומית היתה ב-2014, הוגש ערר ולאחר מכן היתה הגשה חוזרת ב-2017. כיום נותרו השלמות אחרונות להיתר הבנייה. בחברה מעריכים כי ההיתר יתקבל לקראת סוף השנה. התחלת בנייה מתוכננת לתחילת 2019 ואכלוס משוער במהלך שנת 2021.