רווחי ברקשייר האת'וויי זינקו ברבעון השני ל-12 מיליארד דולר

חברת ההשקעות של וורן באפט פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה • ברקשייר האת'וויי דיווחה על עלייה של 67% ברווח התפעולי

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רווחי חברת ההשקעות של וורן באפט זינקו ברבעון השני ל-12 מיליארד דולר - כמעט פי 3 מאשר ברבעון המקביל ב-2017. כך עולה מהדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה שפרסמה החברה היום (שבת). 

רווחי החברה תנודתיים במיוחד לאור החוק החדש שנכנס לתוקף השנה הדורש מחברות לכלול בדוחותיהן את רווחי ההשקעות הלא ממומשים בחישובי ההכנסות שלהן. 

ברקשייר האת'וויי דיווחה על עלייה של 67% ברווח התפעולי, שנסק ל-6.89 מיליארד דולר מ-4.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לדברי וורן באפט, הרווחים התפעוליים משקפים יותר מכל את ביצועי החברה.

למשקיע האגדי בן ה-87 וורן באפט, המכונה גם "האורקל מאומהה", יש כמות נכבדה של כספים להשקעה. ברקשייר מחזיקה 111 מיליארד כהון נזיל בסופו של הרבעון השני, עלייה של 108.6 מיליארד דולר מהרבעון הראשון של השנה.

בחודש פברואר האחרון נודע כי ברקשייר האת'וויי רכשה כ-1.8% ממניות טבע בשווי של כ-358 מיליון דולר. שבועיים לאחר היוודעות הרכישה אמר באפט "טבע אינה מניה שאני קניתי, אלא אחד משני מנהלי ההשקעות האחרים של ברקשייר הת'אוויי, ואף פעם לא דיברתי איתם על כך", אמר באפט. כשנשאל על-ידי המראיינת אם יש לו מושג מדוע ברקשייר קנתה את המניה, השיב: "לא, והם גם ימכרו אותה בלי להגיד לי".

בחודש מאי דיווחה החברה כי היא הכפילה את אחזקותיה בטבע, ונכון לסוף מארס ברקשייר החזיקה בכ-40.5 מיליון מניות של טבע בשווי כול של כ-693 מיליון דולר. שווי טבע עמד אז על כ-20.5 מיליארד דולר, ולפיכך ברקשייר החזיקה באותה תקופה בכ-3.45% ממניות החברה.

זו לא הייתה הפעם הראשונה הידועה שברקשייר משקיעה בחברה ישראלית. אחת מאחזקות החברה היא חברת ישקר אותה רכשה בחלקים מאיש העסקים הישראלי סטף ורטהיימר. בשנת 2006 רכש באפט 80% ממניות ישקר עבור 4 מיליארד דולר, ובשנת 2013 רכש את ה-20% הנותרים עבור 2 מיליארד דולר.

באפט בן ה-87 נחשב לאחד מעשירי העולם, עם הון שנאמד על-ידי מגזין פורבס ב-84.6 מיליארד דולר. ברקשייר הת'אוויי היא כיום חברת החזקות עם השקעות בתחומים מגוונים: ביטוח, תשתיות, אנרגיה ועוד. באפט הוא אחד המשקיעים הבולטים בחברת אפל, שהשבוע הפכה להיות החברה הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב שהגיעה לשווי שוק של טריליון דולר.