מחיר התחרות: צניחה של 44% ברווחי הוט ברבעון ל-36 מיליון ש'

זאת לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד • החברה איבדה ברבעון 15 אלף לקוחות טריפל ו-4,000 לקוחות טלוויזיה, ובסלולר - לראשונה מזה חודשים ארוכים - נשחקה בהכנסות

קבוצת הוט מציגה רבעון שני חלש יחסית, ולראשונה הוט מובייל מציגה האטה בצמיחה מזה רבעונים רבים, עדות לשינויים ולתחרות הרבה בשוק הסלולר.

במגזר הטלוויזיה הוט איבדה ברבעון השני של 2018 כ-4,000 לקוחות, ובסלולר לראשונה הוט מובייל איבדה 1,000 מנויים. אמנם זהו מספר נמוך שאין לו הרבה משמעות, אך הוא מבטא את התחרות העזה בשוק ואת שינוי המדיניות של הוט מובייל, שהחליטה להתמקד בלקוחות יותר איכותיים ולוותר של לקוחות שמחפשים רק מחיר נמוך. הנתון הבולט הוא איבוד של 15 אלף לקוחות טריפל ברבעון.

הכנסות הקבוצה ברבעון השני ירדו ב-1 מיליון שקל לעומת הרבעון הראשון והסתכמו ב-1,028 מיליארד שקל, ולעומת הרבעון המקביל אשתקד החברה ירדה ב-21 מיליון שקל. 

הקבוצה רשמה ירידה משמעותית ב-EBITDA (רווח לפני הפחתות, מסים ופחת), שהסתכם ב-382 מיליון שקל - ירידה של 47 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד ו-7 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי אף הוא נשחק והסתכם ב-36 מיליון שקל בלבד - שחיקה של 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (אז רשמה רווח של 64 מיליון שקל). 

תוצאות הרבעון של הוט
 תוצאות הרבעון של הוט

בגזרת ההשקעות הקבוצה המשיכה להשקיע, וברבעון השני היא מדווחת על השקעות כוללות בהיקף של 241 מיליון שקל, לעומת 216 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-224 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. כמות מנויי הטלפוניה עמדה על 637 באלף (ירידה של 17 אלף מנויים ברבעון). כמות מנויי הטריפל עמדה על 456 אלף (כאמור - ירידה של 15 אלף מנויים ברבעון).

ההכנסות בסלולר צמחו ב-3 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, אך לעומת המקביל אשתקד החברה ירדה ב-8 מיליון שקל. בעוד ההכנסות עלו לעומת רבעון מקביל אשתקד (היו 298 מיליון שקל ועלו ל-321 מיליון). ה-EBITDA של הוט מובייל קפאה על שמריה ברבעון השני והסתכמה ב-59 מיליון שקל בדומה לרבעון הראשון, אך לעומת הרבעון המקביל חלה שחיקה, והחברה איבדה 9 מיליון שקל. 

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה עם פרסום הדוחות כי "הוט ממשיכה להוביל את השוק תוך כדי התחרות הגוברת וחותמת את הרבעון עם ירידה דרמטית של 50% בנטישת מנויי טלוויזיה לעומת הרבעון שעבר. צמצום הנטישה בטלוויזיה מעיד הן על האמון בחברה והן על שביעות-רצון הלקוחות ממגוון מוצרי החברה.

"ברבעון הקרוב נעמיק את שיתוף-הפעולה עם נטפליקס, והתכנים שלהם יהיו זמינים ביותר מחצי מיליון ממירים. כמו כן הודענו לאחרונה כי לנוכח עוצמתו של המותג הוט בקרב הצרכנים, אנחנו צפויים לשמור את שם המותג וברבעון הקרוב להציג שפה מיתוגית חדשה המשתלבת בשפת קבוצת-האם Altice".