"שינוי בפעילות"?: פוסט אופיס פיטר היום את מרבית עובדיו

פוסט אופיס שבשליטת ענני תקשורת הוא אחד מבתי הפוסט פרודקשן הגדולים בישראל • החברה נערכת לשינוי בפעילות על רקע השחיקה בתקציבי הפוסט

פוסט פרודקשן / צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK
פוסט פרודקשן / צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK

המרווחים המצטמצמים והמודלים המשתנים דוחפים את אחד מבתי הפוסט הגדולים בישראל לבצע שינויים משמעותיים במודל הפעילות שלהם: בית הפוסט "פוסט אופיס" שבשליטת ענני תקשורת, אחד מבתי הפוסט פרודקשן הגדולים בישראל,  פיטר היום (ד') את רוב העובדים שלו והודיע להם כי החברה נערכת לשינוי בפעילות.

פוסט אופיס נותנת שירותים למשרדי פרסום ולמפרסמים, אך רוב השירותים שלה לא נסגרים ישירות מול המפרסם אלא על-ידי חברות ההפקה או משרדי הפרסום. מאחר שגם משרדי הפרסום וגם חברות ההפקה סובלים משחיקה עצומה ברווחיות, הם מכבידים על נותני השירותים את ידם בעמלות יתר שהולכות וגדלות. מנגד, תקציבי הפוסט נשחקים, כך שמצד אחד ההוצאות של בתי הפוסט עבור התיווך גדלות, ומנגד תקציב הבסיס ממנו הם מתקיימים קטן.

בתקופה האחרונה ניהלה ענני תקשורת, בעלת השליטה בפוסט אופיס, שיחות עם גורמים בתעשייה במטרה לנסות למזג את פוסט אופיס עם גורם אחר או למצוא קונה. השיחות לא הבשילו לכדי עסקה, ופוסט אופיס נדרשת עתה להתאים את פעילותה למצב הקיים.

בפוסט אופיס מנסים היום לשדר אופטימיות וטוענים כי מדובר בהתאמה של החברה לתקופה, במסגרתה הם נדרשים לעבוד כ-one stop shop ולתת שירותי פוסט והפקה יחד. אבל מפוסט שמפרסם היום מפיק שעובד איתם מצטיירת תמונה מעט שונה: "בשעות האחרונות הודיעו לעשרות עובדים באחד מבתי הפוסט שהם סיימו את עבודתם, והמקום ייסגר", כתב המפיק.

"עצוב שעשרות אנשים ילכו הביתה ולא יוכלו לפרנס את משפחתם, ועוד יותר עצוב שאנחנו המפיקים שותפים למהלך הזה. כן, אנחנו שאיבדנו כל היגיון בניסיון לייצר ללקוחות סרט בעלות לא ריאלית, יצרנו תמחור בחוסר עבור עבודות הפוסט (על-ידי כל מיני אלתורים כאלה ואחרים), רק בכדי שאנחנו נצליח לעשות סרט ולהרוויח גרוש על גרוש. 

"בסופו של יום אנחנו נשארים אם פחות אופציות, פחות אפשרויות, ובואו לא נספר לעצמנו סיפורים שיש פתרונות בכל מיני בתים וסטודיו קטנים, זה לא הפתרון לתעשיית הפרסומות (כמו סתימה לשן במקום טיפול שורש). אנחנו המפסידים הגדולים מזה, לנו לא יהיו אפשרויות, כי לא שמרנו על אחידות ושפיות בתמחור עבודותינו. מוגש כחומר למחשבה".

אילן קדם, מייסד ומנכ"ל פוסט אופיס, מסר: "בהתאמה לשינוים החלים בשוק, פוסט אופיס עוברת בימים אלה שינויים והתייעלות שיביאו את החברה לספק שירותים נוספים לקהל לקוחותינו, לצד שירותי הפוסט פרודקשן שסיפקנו עד היום. כחלק מההתייעלות, החברה עברה למודל של צוות קבוע מצומצם שימשיך להעניק ללקוחותינו שירות איכותי ומקצועי, אך לצערנו נאלצנו להיפרד ממספר של עובדים מסורים. אנו רוצים להודות לעובדים שלנו על שנים של נאמנות ועבודה מצוינת, שהביאה את החברה למקם את עצמה כאחד מבתי הפוסט הגדולים בישראל, ואנו בטוחים שגם בעתיד נמשיך להוביל את עולם הפקות הפרסום והדיגיטל בישראל".