נעילה מעורבת בת"א; כיל עלתה במעל ל-5%

רדהיל דיווחה מוקדם יותר השבוע על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר שלה לטיפול בקרוהן והמניה צנחה אתמול ב-17% • הרשות להגבלים עסקיים הגיעה לצו מוסכם עם שופרסל במסגרתו תבטל רשת הקמעונאות את כל הסדרי הבלעדיות במקרקעין להם היא צד • בנק ישראל לא יאפשר לבנק לאומי להחזיק 20% מלאומי קארד לאחר מכירתו

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה ננעל היום (ד') במגמה שלילית וזאת לאחר הפתיחה החיובית.

 

רדהיל  דיווחה מוקדם יותר השבוע על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר שלה לטיפול בקרוהן. כך, לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, מדובר בהבדל מובהק. מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי. ביום ההודעה המניה זינקה במסחר, אך סיימה את המסחר ללא שינוי. אתמול המניה ירדה בחדות והמסחר ננעל בירידות של 17%. אחת הסיבות לכך היא ספקות לגבי היכלות של המוצר להועיל בטווח הרחוק, גיוס הון צפוי ויציאה של המשקיעים, שנכנסו למניה רק לשם ההימור.

עלייה במחירי האשלג וירידה בהוצאות המס סייעו לחברת הכימיקלים כיל  להציג ברבעון השני של 2018 רווח נקי של 101 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 77% בהשוואה לרבעון השני אשתקד. בניכוי עסקים שנמכרו, מדגישה כיל, הרווח הנקי המתואם יותר מהוכפל לעומת אשתקד.

על רקע הלחץ מצד כמה מבעלי המניות של דקסיה ישראל   לקדם מהלך של מיזוג הבנק, בבנק מתחילים לבחון לעומק את האפשרות. ל"גלובס" נודע כי מחר צפויים נציגים של דקסיה ישראל להיפגש עם נציגי הנהלת דיסקונט  כדי לדון בהצעת דיסקונט להתמזג עם דקסיה.

הרשות להגבלים עסקיים הגיעה לצו מוסכם עם שופרסל  במסגרתו תבטל רשת הקמעונאות את כל הסדרי הבלעדיות במקרקעין להם היא צד. בנוסף, תשלם שופרסל עיצום כספי בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת חוק קידום התחרות בענף המזון. מוקדם יותר השבוע  נחשפה ב"גלובס" התכנית האסטרטגית של ענקית המזון הגדולה בישראל לרשת הדראגסטורים ניו-פארם, ששופרסל רכשה לפני חצי שנה. כך, שופרסל מתכננת לפתוח ב-5 השנים הקרובות חנויות בקצב של 12-8 חנויות בשנה, להגיע לפריסה של יותר מ-100 סניפים, עם שאיפה להכפיל את מחזור המכירות שלה שעומד כיום על קצת יותר מ-500 מיליון שקל.

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  עדכנה שלשום כי חתמה על שלושה מזכרי הבנות לביצוע פרויקטים באפריקה, בטווח הכנסות כולל של כ-355-430 מיליון דולר.

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. בסוף השבוע סיכמה הקרן את פרטי העסקה עם לאומי  כאשר גם קבוצת עזריאלי  המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד תצטרף לעסקה. הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן. היום פורסם כי בנק ישראל לא יאפשר לבנק לאומי להחזיק ב-20% ממניות לאומי קארד לאחר מכירת החברה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס. 

שבועיים לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בלאומי קארד, היום החלו העיצומים בחברה. הוועד קיים הבוקר אסיפת עובדים גדולה, ו-150 עובדים הפסיקו את עבודתם והלכו לביתם (מחלקות ספציפיות בחברה). סכסוך העבודה בחברה הוא על רקע הפערים בגיבוש הסכם קיבוצי חדש, וכן חוסר הסכמות לגבי המענק שיקבלו העובדים בעקבות מכירת החברה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס.

חברת הנדל"ן הקטנה אדרי-אל  עדכנה על הסכם למכירת מתחם מפעל גיבור ספורט שלה בקריית שמונה, תמורת כ-13 מיליון שקל - עסקה שממנה היא צופה תזרים מזומנים של כ-10 מיליון שקל והפסד של כ-9 מיליון שקל.

לפי עדכונים קודמים של אדרי-אל אגח ב  בנושא, חלק מתמורת המכירה "ישמש את החברה לפירעון חלק מיתרת החוב של החברה כלפי איגרות החוב (סדרה ב')".

נובה מכשירי מדידה  הציגה היום תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה וסיפקה תחזית חלשה לרבעון השלישי. נובה רשמה עלייה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אולם ירידה של 1% לעומת הרבעון הקודם, לרמה של כ-62 מיליון דולר. ברבעון הנוכחי (השלישי) צופה הנהלת נובה הכנסות של 58-64 מיליון דולר, רווח למניה על בסיס Non-GAAP בטווח של 37-49 סנט ורווח על בסיס GAAP של 32-44 סנט למניה.