זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, יסיים את תפקידו באוקטובר

הסכם ההעסקה של קלימי נקבע במקור לתקופה של 5 שנים, אולם ההודעה על סיום תפקידו מגיעה לאחר כהונה של 4 שנים בלבד • בינואר אשתקד נחקר קלימי ברשות ני"ע בחשד לשימוש במידע פנים

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף

חברת אלקטרה צריכה  מדווחת הערב (ג') על סיום כהונתו של זאב קלימי כמנכ"ל החברה. קלימי מכהן כמנכ"ל אלקטרה צריכה, החברה-הבת של קבוצת אלקו שבשליטת האחים זלקינד, ב-4 השנים האחרונות, והוא צפוי לסיים את כהונתו בסוף חודש אוקטובר הקרוב. לאחר הודעת אלקטרה, התקבל אישור הפרקליטות כי לקלימי נשלח זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום. החשד: שימוש במידע פנים שקיבל מבכיר באסם והפצתו לשניים מחבריו.

הסכם ההעסקה של קלימי נקבע במקור לתקופה של 5 שנים, אולם ההודעה על סיום תפקידו מגיעה לאחר כהונה של 4 שנים בלבד.

קלימי נכנס לתפקיד מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה בספטמבר 2014 ותפס את מקומו שלי יקי ודמני, עד לאחרונה מנכ"ל קופיקס וכיום מתמודד לראשות עיריית רעננה. בתפקידו הקודם שימש קלימי כמנכ"ל גלידות נסטלה. עוד נציין כי בינואר אשתקד נחקר קלימי ברשות ניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים.

אלקטרה צריכה נסחרת לפי שווי של 812 מיליון שקל, ובשנה האחרונה המנייה שלה רשמה ירידות חדות. פעילותה של החברה מחולקת לכמה מגזרים: יבוא, ייצור, שיווק והפצת מוצרי צריכה חשמליים, לרבות מוצרי אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירלפול ועוד; וכן הפעלת הרשתות למוצרי חשמל, "שקם אלקטריק" ו"מחסני חשמל".

מדוחות החברה עולה כי עלות השכר הכוללת של קלימי ב-2017 הסתכמה בכ-6.5 מיליון שקל, מתוכם שולמה לו משכורת של 2.15 מיליון, אשר אליה התווספו מענק בשווי של 3.4 מיליון שקל, ותשלום מבוסס מניות של 920 אלף שקל.