גיוס של 18 מיליון דולר לחברת הבינה המלאכותית Skyline AI

Skyline AI מפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לחיזוי בתחום הנדל"ן • הסבב מביא את סך ההשקעות בחברה ל-21 מיליון דולר

חברת Skyline AI, המפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לחיזוי בתום הנדל"ן, השלימה סבב גיוס A של 18 מיליון דולר, 4 חודשים בלבד לאחר גיוס סבב הסיד של החברה בחודש מארס. הסבב מביא את סך ההשקעות בחברה ל-21 מיליון דולר. בסבב השתתפה המשקיעה הקיימת, סקויה קפיטל, וכן TLV Partners, iAngels ,Arbor Ventures ,JLL Spark ו- NYCA Partners.

הפלטפורמה שפיתחה Skyline AI ממפה נכסי נדל"ן בארה"ב ומייצרת תחזיות בזמן אמת בנוגע לערך הנכסים. התחזיות מתבצעות על למעלה מ-10,000 פרטי מידע שונים על כל נכס, שנאספים מ-130 מקורות מידע שונים, נדל"ניים ואחרים, כמו מידע על פשיעה, דמוגרפיה וחינוך באזור. לצורך עיבוד פריטי המידע השונים, החברה מפתחת ומיישמת טכנולוגיות עיבוד שפה ועיבוד תמונה וכן טכנולוגיות ניתוח דאטה. המודל העסקי של החברה מבוסס על השתתפות בהשקעות שהפלטפורמה מאתרת עבור לקוחותיה.

"אנחנו מתכוונים להכפיל את הצוות פה בארץ בכל מה שקשור למחקר ופיתוח. בנוסף, כבר היום אנחנו נמצאים חלק גדול מהזמן שלנו בארה"ב, ואני עובר בספטמבר עם המשפחה לארצות-הברית לפתח את המשרד שלנו בניו-יורק. גם שם נגייס עוד איזה 10 אנשים בצד של יחסי משקיעים ושל השקעות נדל"ן בארה"ב", מספר גיא ציפורי, מנכ"ל החברה, על התוכניות לגיוס. "זה יאפשר לנו להיכנס לעולמות נדל"ן נוספים. היום אנחנו מתמקדים במקבצי דיור, ואנחנו רוצים להתרחב לעוד סוגי נכסים כמו משרדים, מסחר ותעשייה. זה דורש להרחיב את מקורות המידע, לעשות התאמות למודלים שלנו וגם לייצר את התמחות מתאימה בתוך החברה".

"הגיוס גם יאפשר לנו לקנות עוד דאטה איכותי, כי 130 מקורות זה לא מספיק", אומר ציפורי. כבר היום, Skyline AI מחזיקה במאגר הנתונים הגדול ביותר בתעשיית הנדל"ן בארה"ב. מאז גיוס הסיד של החברה, נוצר שיתוף-פעולה בינה ובין Greystone, חברת נדל"ן מהבולטות בתחום מקבצי הדיור בארצות-הברית, המחזיקה במידע רב על עסקאות נדל"ן ונכסים בתחום זה. שיתוף-פעולה דומה מתוכנן להתממש עם המשקיעה JLL Spark, המפתחת פלטפורמה טכנולוגית לפיתוח, תחזוקה, השכרה והשקעה בנכסים. JLL הודיעה על הקמת קרן ההון סיכון JLL Spark Global Venture לפני פחות מחודשיים, וזו אחת מההשקעות הראשונות שביצעה.

הגיוס לא תוכנן להתקיים בקרבה כזת לסבב הסיד, לדברי ציפורי. אולם, "אחרי שיצאנו עם ההכרזה על הסיד של סקויה, התחילו לפנות כל מיני משקיעים. התכנון שלנו היה לעשות את הסיבוב קצת יותר מאוחר, אבל ראינו את סוג המשקיעים והחלטנו לעשות אקסלרציה לגדילה שלנו".

הוא מספר כי מאז הגיוס האחרון היו לחברה כמה הישגים, הגדול ביניהם היה עסקאת הנדל"ן הראשונה של החברה בחודש יוני: "זו הייתה גם העסקה הראשונה בעולם שנבחנה ונבחרה על-ידי מערכת אינטליגנציה מלאכותית".

Skyline AI הוקמה על-ידי ארבעת היזמים הסדרתיים גיא ציפורי (מנכ"ל), אור הילטש (CTO), עירי עמירב (CRO) ואמיר לייטרסדורף (יו"ר). הם עובדים יחד מאז 2007 ומכרו 3 חברות בעבר, שתיים מהן יחד: מכירת StreamRail לאיירון סורס בסכום שלא פורסם, וחברת Visionize שנמכרה לחברת האנטי-וירוס AVG בכ-15 מיליון דולר, לפי ההערכות.

■ להאזנה לפרק "עוד פודקאסט" עם יזם החברה - לחצו כאן ■

Skyline AI - תעודת זהות

שנת הקמה: 2017

תחום: ריל-טק

מייסדי החברה: גיא ציפורי (מנכ"ל), אור הילטש (סמנכ"ל טכנולוגיות), עירי עמירב ( CRO ) ואמיר לייטרסדורף (יו"ר).

לחברה משרדים בתל-אביב בהם מועסקים 20 עובדים.

סך-כל גיוסי ההון: 21 מיליון דולר

משקיעות בולטות: TLV Partners סקויה קפיטל, iAngels ,Arbor Ventures ,JLL Spark ו-NYCA Partners.