נעילה ירוקה בבורסת ת"א; רדהיל צנחה בכ-17%

רדהיל דיווחה אתמול על הצלחה בניסוי, אך למשקיעים היו ספקות לגבי היכלות של המוצר להועיל בטווח הרחוק • סוף להסדרי הבלעדיות של שופרסל במרכזים מסחריים וקניונים • ברן חתמה על שלושה מזכרי הבנות לביצוע פרויקטים באפריקה • נמרודי שם על המדף את חברת מלונות הכשרת הישוב

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ג') במגמה חיובית על רקע הסגירה החיובית אתמול. המסחר בבורסות אסיה התנהל הבוקר במגמה מעורבת. אתמול ננעל המסחר בארה"ב ובאירופה בירידות.

 

הרשות להגבלים עסקיים הגיעה לצו מוסכם עם שופרסל , במסגרתו תבטל רשת הקמעונאות את כל הסדרי הבלעדיות במקרקעין להם היא צד. בנוסף, תשלם שופרסל עיצום כספי בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת חוק קידום התחרות בענף המזון. "גלובס" חשף אתמול את התוכנית האסטרטגית של ענקית המזון הגדולה בישראל לרשת הדראגסטורים ניו-פארם, ששופרסל רכשה לפני חצי שנה. כך, שופרסל מתכננת לפתוח ב-5 השנים הקרובות חנויות בקצב של 12-8 חנויות בשנה, להגיע לפריסה של יותר מ-100 סניפים, עם שאיפה להכפיל את מחזור המכירות שלה שעומד כיום על קצת יותר מ-500 מיליון שקל. 

רדהיל דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר שלה לטיפול בקרוהן. כך, לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, מדובר בהבדל מובהק. מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי. אתמול המניה זינקה במסחר, אך סיימה את המסחר ללא שינוי. היום המניה ירדה בחדות. אחת הסיבות לכך היא ספקות לגבי היכלות של המוצר להועיל בטווח הרחוק, גיוס הון צפוי ויציאה של המשקיעים, שנכנסו למניה רק לשם ההימור. 

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  עדכנה אתמול כי חתמה על שלושה מזכרי הבנות לביצוע פרויקטים באפריקה, בטווח הכנסות כולל של כ-355-430 מיליון דולר.

קצת יותר משנתיים לאחר שהוביל את חברת הנדל"ן הקנדית אורבנקורפ אגח א  לחדלות פירעון, מבקש בעלי החברה לשעבר, אלן ססקין, לשוב ולרכוש את הבעלות בה מידי נושיה בעסקה הכוללת תספורת של 15%-19%.

איש העסקים עופר נמרודי שם על המדף את חברת מלונות הכשרת הישוב . ל"גלובס" נודע כי נמרודי מנהל מגעים למכירת מניות השליטה בזרוע המלונאות של קבוצת הכשרת הישוב (83%) לידי איש העסקים הטברייני יחזקאל מורד.

קרן מניבים ריט  ובית ההשקעות מיטב דש  רוכשים בניין משרדים וחניון בשלבי הקמה בכפר סבא. העסקה התבצעה באמצעות באמצעות חברה משותפת שבה מחזיקה מניבים ב-60% ומיטב דש ב-40%. הפרויקט מוקם בימים אלה על ידי אלעד ישראל מגורים של יצחק תשובה וחברת ש.א.ב השקעות ופיתוח. המגדל סמוך לצומת רעננה דרום ולתחנת הרכבת החדשה רעננה דרום, וצפוי לכלול לפחות 13 קומות משרדים בשטח כולל של כ-18,400 מ"ר בתוספת 4.5 קומות בחניון תת קרקעי. ההיקף הסופי של העסקה ייקבע בהתאם לאישורים שיתקבלו לפרויקט, שכן שתי היזמיות מנסות בימים אלה לקבל אישורים לתוספת 8 קומות משרדים בבניין בשטח של כ-10,000 מ"ר.

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. בסוף השבוע סיכמה הקרן את פרטי העסקה עם לאומי , כאשר גם קבוצת עזריאלי המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד תצטרף לעסקה. הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן.

ועד עובדי לאומי קארד מתכוון להתחיל בעיצומים מחר, אם לא תהיה התקדמות משמעותית בגיבוש הסכם קיבוצי חדש וגיבוש הסכמות על מענק לעובדי החברה בעקבות העסקה למכירתה. על רקע הפרסומים על מכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס שלחה אתמול יו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ מייל לעובדי החברה בנושא.

אירונאוטיקס , תספק למשרד הביטחון של תאילנד מל"טים מסוג "דומינטור" . היקף העסקה, הכוללת מל"טים, ציוד קרקעי ושירותים נלווים, מסתכם בכ-27 מיליון דולר למשך 3 שנים כאשר התמורה תשולם לחברה בהתאם לאבני דרך שנקבעו.