טראמפ: מוכן להיפגש עם מנהיגי איראן ללא תנאים מוקדמים

"אני מוכן להיפגש (עם נשיא איראן רוחאני) אם האיראנים מוכנים, ואני לא בטוח שאכן הם מוכנים לכך", אמר הנשיא האמריקאי • במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, חזר טראמפ על איומו לשתק את פעילות הממשל אם הקונגרס לא יממן הסדרי ביטחון נאותים לאורך הגבול עם מקסיקו ויקבל חקיקה להגבלת הההגירה

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס. Brian Snyder
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס. Brian Snyder

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הערב (ב'), כי הוא "בהחלט מוכן להיפגש" עם נשיא איראן, חסן רוחאני, ללא "תנאים מוקדמים".

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, ג'יוזפה קונטי, אמר טראמפ, שהוא מוכן להיפגש עם המנהיג האיראני לא מעמדה של כוח או חולשה אלא מפני שפגישות כאלה מביאות תועלת. הוא הזכיר את פגישותיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כפגישות מועילות. הפגישה עם פוטין היתה מועילה, "לרבות מבחינת הדיון על הסדרים להגן על ישראל" בניגוד לדיווחי הפייק ניוז בתקשורת האמריקאית, הוא אמר.

"אני מוכן להיפגש (עם נשיא איראן רוחאני) אם האיראנים מוכנים, ואני לא בטוח שאכן הם מוכנים לכך", אמר טראמפ.

בתשובה על שאלה אחרת חזר טראמפ על איומו לשתק את פעילות הממשל אם הקונגרס לא יממן הסדרי ביטחון נאותים לאורך הגבול עם מקסיקו ויקבל חקיקה להגבלת ההגירה, לרבות ביטול ה"הגרלה" למתן רבבות אשרות "גרין קארד" לזוכים ברחבי תבל מדי שנה וביטול נוהל ה"שרשרת", שלפיו, אדם שמקבל אשרת הגירה לארה"ב זכאי להביא עמו את כל בני משפחתו.

טראמפ צייין, עם זאת, כי אין לו "קו אדום" - אישור מימון לבניית חומה לאורך הגבול עם מקסיקו, אחת מההבטחות שהעלה במלך מסע הבחירות שלו - כתנאי להימנע משיתוק הממשל. בכל זאת, האיום הזה אינו מקובל על המחוקקים הרפובליקאים, שחולשים על שני בתי הקונגרס, מפני ששיתוק כזה יחול כמה ימים לפני בחירות הביניים לקונגרס, בתחילת נובמבר.

עוד אמר טראמפ, שהסנקציות על רוסיה יימשכו.