לפיד ולבני לא – וליברמן כן?

האם אנו סומכים על ליברמן, האפסנאי ולשעבר החשוד בפלילים, שינהל את המערכה הביטחונית באחריות?

שר הביטחון אביגדור ליברמן
שר הביטחון אביגדור ליברמן

לקראת הבחירות הקודמות עמד בנימין נתניהו לפני כמה מאות של תומכיו בליכוד והציג שאלה רטורית: על מי אתם יותר סומכים בתפקיד שר הביטחון? ציפי לבני? בוווווז. בוז'י - ללללללאאאאא. יאיר לפיד - לללאאאאאאאא. זו הייתה התגובה של הקהל, שהוא אותו הקהל שיעשה ויקבל כל מה שביבי אומר ויאמר לו. קהל מכור ושאלה שביבי הציג משום שידע בדיוק איזו תגובה יקבל.

אז קיבלנו אפסנאי לא רציני

ביבי החסיר שם אחד: אביגדור ליברמן. למה? מכיוון שבאותה תקופה האפשרות שאדם זה ימונה למופקד על הביטחון הייתה מתקבלת כהזיה או כחולשת דעת חמורה. אז לבני באמת לא מונתה לשרת הביטחון, וכמובן גם לא בוז'י ולפיד (על לפיד לגלגו וממשיכים ללגלג בליכוד שהוא שירת בצבא ככתב "במחנה" - לאמור, מה יכול אדם כזה לתרום לביטחון. והנה קיבלנו מביבי שר ביטחון עם עבר מפואר של אפסנאי).

צווחות העונג

אין ספק כי כל אחד מאלה שביבי פסל לקול צווחות העונג של צלליותיו עדיף על ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו התגלה בכל תפקיד, בכנסת ובממשלה, כאדם לא רציני. זורק סיסמאות חסרות שחר, מפזר הבטחות שהוא לא חולם להגשים (ולא רק הניה שעדיין אינו מנוח, כידוע). הוא פחות ימני מביבי, אבל הוא מדבר כאדם שהוא ימני קיצוני. הכול משיקולי בחירות ופריימריז. אמרנו לא רציני, ואין צורך להרחיב ל"שקרן" מכיוון שזה כלול מאליו בחוסר הרצינות של האיש.

כר פורה לשחיתות

יש עוד נקודה שהפכה למאוד רלוונטית בחודשים האחרונים. אני מתכוון לשחיתות. אם למישהו יש נטייה בכיוון זה, משרד הביטחון הוא כר פורה. האם לליברמן יש נטייה כזאת? בוודאי. בהיותו שר החוץ היו נגדו ראיות לרוב על התנהגות עבריינית לכאורה בפרשת חברות-הקש שלו, שהכניסה לכיסו מיליונים (באמצעות חשבון הבנק של בתו הצעירה). היועץ המשפטי אז היה עו"ד יהודה וינשטיין. הוא החליט לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות, בניגוד לדעתם של כמה מראשי המשרד. מי שקצת הכיר את התיק חשב שהפסיקה בעניין זה צריכה להיות של בית המשפט. וינשטיין חשב אחרת. חבל שאין אצלנו נוהג ומנגנון לבדיקת כשרותן של החלטות מן הסוג הזה. ליברמן יצא מהפרשה בשן ועין. ואז הסתבר שהרקב היה קיים כמעט בכל מפלגתו, אנשים שם מעלו בכספי ציבור, וזה נעשה בכל מיני דרכי עקיפין.

אז בוז'י, וציפי ולפיד לא, אבל ליברמן כן? בינתיים התחממה חזית הדרום, וקיימת אפשרות של עימות צבאי באזור. האם אנחנו סומכים על ליברמן, האפסנאי ולשעבר החשוד בפלילים, שינהל את המערכה באחריות ובשיקול-דעת?