עובדי פסגות: "ההנהלה מסרבת לשאת ולתת עם העובדים"

במכתב ששלחו העובדים ליו"רית עבאדי בויאנג'ו דרשו: "על ההנהלה לחדול מאדישותה; כולנו עתידים לשלם מחיר כבד מנשוא" • בית ההשקעות: "הנהלת פסגות מנהלת מו"מ בתום לב, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי מיטיב והוגן"

מיכל עבאדי-בויאנג'ו - יו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות / צילום: לע"מ
מיכל עבאדי-בויאנג'ו - יו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות / צילום: לע"מ

לקוחות בית ההשקעות פסגות זועמים בצדק, והנהלת החברה מסרבת לשאת ולתת עם העובדים, כשהצדדים למשא ומתן הקיבוצי הראשון בבית ההשקעות נמצאים במבוי סתום - אלה הן הטענות העיקריות של שלומי לוגסי, יו"ר ועד עובדי פסגות, כפי שפורטו במכתב שהגיע לידי "גלובס". המכתב של לוגסי בעניין "מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי במסגרת התארגנות ראשונית", נשלח בימים האחרונים למיכל עבאדי בויאנג'ו, יו"רית פסגות, עם העתק לבעלת השליטה בבית ההשקעות, זהבית כהן מקרן אייפקס.

מנגד, בפסגות מתייצבים מאחורי המנכ"ל, ברק סורני, ומבהירים כי הדירקטוריון סבור כי ההנהלה פועלת במקצועיות ובשקיפות, כשדבריו של לוגסי "אינם מדויקים, בלשון המעטה". לוגסי מציין במכתבו כי באוגוסט 2016 ארגון כוח לעובדים הודיע שהוא הארגון היציג בפסגות, כש"בסמוך לאחר מכן, התחיל להתנהל מו"מ קיבוצי בין הנהלת פסגות לנציגות העובדים, לעניין עיגון זכויות העובדים במסגרת הסכם קיבוצי מיוחד, ראשון מסוגו בחברה".

ואולם, מתרעם לוגסי, שהוביל את עובדי בית ההשקעות בשורת עיצומים והשבתות שננקטו במידת הצלחה כזו ואחרת בחודשים האחרונים, "מאז חלפו כשנתיים" ו"לצערנו, הנהלת פסגות, בראשות המנכ"ל סורני, עשתה הכל על מנת להביא את המו"מ למצב של מבוי סתום, תוך שהיא מתבצרת בעמדותיה, שבויה בהצעותיה, מתחמקת וממאנת לקיים מו"מ כן ואמיתי".

על כן, לטענת לוגסי, "נוכח התנהלות זו של הנהלת פסגות, ומאחר שהמגעים בין הצדדים לא נשאו פרי, נאלץ ועד העובדים לפעול להכרזה על סכסוך עבודה ושביתה בחברה, עד כדי השבתה מלאה של פעילות החברה, לראשונה בחייה, למשך שמונה ימים ברציפות".

עם זאת, טוענים בוועד העובדים ובארגון כוח לעובדים, "הנהלת החברה כמעט ולא זזה מעמדותיה, וזאת חרף ויתורים כואבים", כשלמעשה, ההנהלה אף הקשיחה את המו"מ מולם. במכתב הם טוענים גם כי ישנו "סירוב עיקש של ההנהלה לשאת ולתת בימים אלה עם נציגות העובדים", וזאת "לנוכח ביטולן החד-צדדי של ישיבות מו"מ ששוריינו זה מכבר".

"יש בריחת כספים קשה"

בכל נסיבות אלה, ממשיך לוגסי וכותב ליור"ית בית ההשקעות, שהייתה בעבר החשכ"לית במשרד האוצר, ולשאר חברי הדירקטוריון בבית ההשקעות, "נבקש את התערבות דירקטוריון החברה בראשותך בדרישה חד-משמעית מהנהלת פסגות לחדול מאדישותה לסבלם של העובדים ושל לקוחות החברה ועובדיה".

בין הדברים מגלה לוגסי כי יש "זעם מוצדק של לקוחות החברה", וזאת מאחר שכיום יש בחברה "למעלה מ-20 אלף פניות שהצטברו במרכזי שירות הלקוחות ולא נענו עד למועד כתיבת מכתבנו", כשהוא מוסיף כי יש "בריחת כספים קשה מהחברה, שבעטיה כולנו עתידים לשלם מחיר כבד מנשוא ביום שאחרי".

מטעם הנהלת פסגות נמסר בתגובה כי היא "מנהלת מו"מ בתום לב, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי מיטיב והוגן לטובת כלל עובדי החברה. מנגד, לצערנו, דבריו של יו"ר ועד העובדים אינם מדויקים, בלשון המעטה. אנו עושים ככל הנדרש על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו. דירקטוריון פסגות סומך את ידיו על צוות המו"מ בראשות מנכ"ל החברה. הדירקטוריון סבור כי הצוות פועל במקצועיות ובשקיפות לטובת העובדים והחברה".

פסגות, שנמצא בשליטת קרן אייפקס, הוא בית ההשקעות הגדול בשוק המקומי, והוא פעיל בשלל תחומי החיסכון והשירותים הפיננסיים. הוא מנהל נכסי ציבור בהיקף של כ-185 מיליארד שקל.