נעילה אדומה בארה"ב; מניות הטכנולוגיה ספגו ירידות חדות

המסחר בארה"ב ננעל במגמה אדומה עם צניחת נאסד"ק ביותר מ-1% • רדהיל דיווחה תוצאות חיוביות בניסוי במוצר לטיפול בקרוהן • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה נפגשו היום

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ב') בירידות, המסחר באירופה נסגר במגמה אדומה, ואילו המסחר באסיה נסגר בירידות. המסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון נסגר בירידות בהובלת מניות הטק, שבראשן פייסבוק וטוויטר שפרסמו דוחות כספיים לרבעון השני של 2018 שאכזבו את השווקים. 

 

ביום שישי האחרון התפרסם נתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השני של השנה, שמספק למשקיעים אינדיקציה בנוגע לביצועי כלכלת המדינה. הצמיחה של ארה"ב עמדה על 4.1%, קרוב מאוד לצפיות, שהיו לצמיחה של 4.2%. מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר מאז הרבעון השלישי של 2014. "אנחנו הולכים לראות צמיחה הרבה יותר מהירה מ-4.1%", אמר טראמפ בנאומו בבית הלבן לאחר פרסום הנתון. בנוסף, טראמפ צופה כי הצמיחה השנתית השנה תהיה הגבוהה ביותר ב-13 השנים האחרונות. "עסקאות הסחר נסגרות אחת אחרי השנייה, ואנחנו הולכים לראות מספרים הרבה יותר גבוהים מהמספרים האלו, והמספרים האלו הם מצויינים", אמר הנשיא. "נתוני הצמיחה לרבעון השלישי יהיו יוצאים מן הכלל". 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש היום עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. שני המנהיגים דנו בקונפליקטים גלובליים ואיך יוכלו לשפר את היחסים הכלכליים בין המדינות. בנוסף, הנשיא האמריקאי הצהיר כי הוא מוכן להיפגש עם האיראנים.

חברות הטק, ביניהן פייסבוק, טוויטר  ונטפליקס  צנחו ומשכו איתן את נאסד"ק למטה ביותר מ-1%.

מבחינת המאקרו, היום צפוי להתפרסם נתון שיעור הבתים שמחכים למכירה. על פי צפי, מדובר בעלייה של 0.4%. לפי חודש, הנתון עמד על ירידה של 0.5%. 

רדהיל  זינקה לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר לטיפול בקרוהן. החברה דיווחה כי לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר שלה, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה שלה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, מדובר בהבדל מובהק. מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי.

מנכ"ל הארלי דוידסון  חשף היום את תוכנית הצמיחה של החברה, שכוללת הרחבת ליין אופנועים קלים יותר, חניות אורבניות קטנות יותר, אסטרטגיה דיגיטלית חדשה ודגש על מכירות בינלאומיות. חברת האופנועים פרסמה לפני כשבוע את דוחותיה לרבעון השני. הרווח הנקי שלה נפל ב-4% ל-248.3 מיליון דולר. ההכנסות מאופנועים ומוצרים משלימים עמדו על 1.53 מיליארד דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל. במהלך הרבעון, החברה מכרה 29,546 אופנועים מחוץ לארה"ב, עלייה של 2.4%. בסך הכל, מכרה החברה 72,593 אופנועים במהלך הרבעון. 

קטרפילר  היכתה את תחזיות השוק לדוחותיה לרבעון השני. הכנסות החברה עמדו על 14.01 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 13.89 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 23.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 1.71 מיליארד דולר, כפול מהרבעון המקביל. 

מניית טוויטר  התרסקה ב-20.5% במסחר ביום שישי האחרון. זאת לאחר שהיא דיווחה על צניחה במספר המשתמשים ברבעון השני, כתוצאה מניקוי הפלטפורמה מחשבונות מזויפים. עם זאת, החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים. כך, ההכנסות עמדו על 711 מיליון דולר, לעומת ציפיות להכנסות בהיקף 696 מיליון דולר. ההכנסות עלו ב-24% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-100 מיליון דולר, לעומת הפסד של 116 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

הירידות במניית פייסבוק  הגיעו לכ-3%. זאת לאחר שביום חמישי שעבר נפלה המניה ב-20% ומחקה 140 מיליארד דולר בשווי חברה - הצניחה הגדולה ביותר בשווי שווק בהיסטוריה. פייסבוק דיווחה ביום רביעי על הכנסות מאכזבות של 13.23 מיליארד דולר ברבעון השני של 2018, בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על 13.36 מיליארד דולר. גם מספר המשתמשים הפעילים היומיים בפייסבוק מתחת לציפיות: 1.47 מיליארד משתמשים יומיים, לעומת ציפייה ל-1.49 מיליארד. עם זאת, פייסבוק ניצחה את תחזיות האנליסטים ברווחים עם רווח של 1.74 דולר למניה, כשהציפיות היו לרווח של 1.72 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה עמד על 5.1 מיליארד דולר, צמיחה של 31% מבתקופה המקבילה בשנה שעברה.

מניית אינטל  נפלה ב-9% ביום שישי האחרון, למרות שרווחי והכנסות החברה היו מעל ציפיות האנליסטים. הכנסות אינטל ברבעון השני עמדו על 5 מיליארד דולר, לעומת 2.8 מיליארד ברבעון המקביל של שנה שעברה. הרווח הנקי צמח ל-5.01 מיליארד דולר (1.05 דולר למניה) לעומת 2.81 מיליארד (0.58 למניה) בשנה שעברה.  הסיבה לצניחת המניה היא עיכוב בהשקת שבבי ה-10 ננומטר של החברה, שנדחתה לשנה הבאה. 

אמזון  עקפה בשבוע שעבר החברה עקפה את ציפיות האנליסטים עם רווח של 5.07 דולר למניה, לעומת הציפיות ל-2.5 דולר למניה. בהכנסות לעומת זאת, אמזון מתחת לציפיות, היא הכניסה 52.9 מיליארד דולר, לעומת הציפייה להכנסות של 53.41 מיליארד דולר. הכנסות החברה צמחו ב-39% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בה עמדו על 37.96 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה ברבעון זה עומד על 2.5 מיליארד דולר - לעומת 197 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. זהו הרבעון השלישי ברצף בו החברה רושמת רווח של מעל מיליארד דולר. 

מניית סיליקום  עלתה ביום שישי האחרון ב-9.3% בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני, והגיעה למחיר של כ-40.6 דולר - עלייה של 21.2% מהשפל שאליו נפלה בחודש מארס, לאחר שהחברה דיווחה על אובדן החוזה הגדול בתולדותיה. עם זאת, המניה עדיין נסחרת כיום במחיר נמוך בכ-25% מזה שבו נסחרה לפני שנה. ברבעון השני רשמה החברה הכנסות של 27.6 מיליון דולר, ירידה של 8.8% ושל 6.5% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה. הרווח הנקי על בסיס GAAP ירד ב-42% ביחס לרבעון המקביל, ל-2.5 מיליון דולר - אולם מדובר על חזרה לרווח אחרי הרבעון הקודם שבו סיליקום הפסידה 1.4 מיליון דולר. 

חברת אבטחת הסייבר אימפרבה  פספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון והורידה את התחזית השנתית, ומנייתה נפלה ביום שישי ב-15.6% במחזור מסחר גבוה במיוחד, והובילה לסנטימנט שלילי במניות נוספות מהתחום.