גבאי לברושי: "תפרוש. אין לעברייני מין מקום בכנסת"

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי השעת את ח"כ איתן ברושי לאלתר מפעילות במפלגה • הערב פורסם כי ברושי הטריד אישה לפני 15 שנים • עורך דינו של ברושי: "המקרה מעולם לא התרחש. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה"

ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר
ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ביקש הערב (א') מח"כ איתן ברושי לפרוש מן הכנסת. הודעתו של גבאי, בציוץ, מגיעה בעקבות פרסום בערוץ 10 לפיו ברושי הטריד אישה בתוך מעלית לפני 15 שנים במהלך סמינר במקום. 

גבאי כתב: "שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת".

הדברים מגיעים שבועות מספר אחרי שברושי חפן את ישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין. הדבר נחשף בתקשורת, וברושי התנצל בפני נחמיאס-ורבין. היא קיבלה את התנצלותו וביקשה לעבור הלאה, ונדמה היה כי במפלגה מעדיפים לשים את הסיפור מאחריהם. אולם הערב, עם פרסום האירוע הנוסף מלפני 15 שנה, הודיע גבאי כי אינו מוכן להסתפק בהתנצלות רפה. 

עו"ד אילן בומבך, בא-כוחו של ח"כ איתן ברושי, מסר כי "ח"כ ברושי השתתף בקרבות רבים כמג"ד בגולני וכאיש ציבור כל ימי חייו. כרגע איתן ברושי נערך לקרב חייו. אין לו כל כוונה להתפטר. מוזר ותמוה שמדביקים אליו כינויים איומים ונוראים כתוצאה מתלונה אנונימית שאין קשר בינה לבין האמת. התופעה החברתית של סקילה בכיכר העיר על סמך טענה בדויה, אינה מתקבלת על הדעת. המקרה מעולם לא התרחש. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים, ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה".

אתמול הודיע ח"כ זוהיר בהלול כי יפרוש מהכנסת באוקטובר. אם ברושי ובהלול יפרשו, חברי הכנסת הבאים יהיו משה מזרחי ואלדד יניב, מקומות 29 ו-30.