בתי מלון | בלעדי

מלון בראון יוקם במקום משרדי מנורה מבטחים בת"א

מנורה מבטחים תמשיך להחזיק בבניין ותשכיר אותו לרשת בראון, לתקופה של עד 25 שנים • את בניין המשרדים הישן תהפוך הרשת בית מלון בן 226 חדרים • באחרונה גייסה רשת מלונות בראון 60 מיליון שקל מחברת הכשרה ביטוח

יזמי רשת מלונות בראון לאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן
יזמי רשת מלונות בראון לאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן

ממשרדים של חברת ביטוח בלב תל-אביב - למלון בוטיק שנמנה עם רשת צומחת: ל"גלובס" נודע כי בניין המטה הקודם של קבוצת מנורה מבטחים ישופץ ויהפוך למלון של רשת בראון. את המימון לשיפוץ מבנה המשרדים המיושן והפיכתו למלון בוטיק חדשני תעמיד מנורה מבטחים, באמצעות הלוואה של כ-35 מיליון שקל.עלות השיפוץ הכוללת עומדת על כ-40 מיליון שקל.

ככל הידוע, מנורה מבטחים תמשיך להחזיק בבניין ותשכיר אותו לרשת בראון, לתקופה של עד 25 שנים, וזאת עבור דמי שכירות ממוצעים של כ-70 שקל למ"ר, עם מנגנון התאמת מחיר מדי כמה שנים. ככל הידוע, יש נקודת יציאה מהסכם השכירות לאחר 10 שנים, במקרה שבו מנורה מבטחים יקימו מגדל חדש במקום המגדל הקיים. כמה קומות בבניין משמשות כיום את בנק הפועלים.

רשת מלונות בראון צפויה להקים בבניין המשרדים הישנים של מנורה מבטחים מלון בן 226 חדרים. מנורה מבטחים עברה מוקדם יותר השנה למשכנה החדש, במגדל משרדים שהקימה באזור צומת עלית ברמת גן. המטה הישן של מנורה מבטחים ממוקם ברחוב אלנבי 115, ובצדו האחורי הוא מגיע עד לרחוב יבנה. מדובר במקום מרכזי בלב "הסיטי" של תל-אביב, בצמוד לשדרות רוטשילד. עוד נודע כי עבודות השיפוץ למלון החדש יתחילו בחודש הבא, והוא צפוי להיפתח במחצית 2019.

זוהי העסקה השנייה עם השוק המוסדי שמבצעת רשת מלונות בראון, הנמצאת בבעלות ניר ויצמן, ליאון אביגד וניצן פרי, ומנוהלת על ידי ראובן אלקס (לשעבר מנכ"ל רשת המלונות פתאל). לפני כחודשיים חשפנו ב"גלובס" כי הכשרה חברה לביטוח שבניהול שמעון מירון מעמידה הלוואה המירה למניות בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת המלונות, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ולהקנות לה החזקה של עד 20% במלונות בראון, לפי שווי חברה של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף".

רשת בראון פועלת בישראל ובחו"ל, ועל פי אתר החברה, היא מחזיקה כיום בארבעה מלונות בוטיק בתל-אביב, שני מלונות בירושלים ואחד בקרואטיה, והיא פועלת להרחיב את פעילותה כרשת צומחת בעלת מלונות מעוצבים בקפידה, שמחזיקה במיקומים אטרקטיביים, ובמסגרת זו היא מקימה את המלון החדש בבניין מנורה מבטחים לשעבר בתל-אביב. בית המלון הראשון ברשת הוקם בשנת 2010.

מבחינת בראון מדובר בהבעת אמון מוסדית שנייה, כשהשוק המוסדי בכללותו כבר רשם הצלחות בעקבות אמון שהביע ברשתות צומחות שפועלות בענף המלונאות בישראל. הדוגמה הטובה ביותר היא השקעה שביצעה קבוצת מגדל ברשת פתאל לפני שנים, ושהפכה לרווחית במיוחד עבורה, כשהרשת הזו הפכה לציבורית מוקדם יותר השנה וכבר נסחרת במדד היוקרתי ביותר בבורסה - מדד ת"א 35.