סיליקום מתאוששת אחרי הדוחות: עלתה ב-9.3%

לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני בסוף השבוע, בהם הציגה חזרה לרווח אחרי רבעון שבו הפסידה 1.4 מיליון דולר, עלתה המניה בסוף השבוע למחיר של כ-40.6 דולר

האם חברת הטכנולוגיה סיליקום  מתחילה להתאושש אחרי תקופה לא פשוטה? בסוף השבוע עלתה מניית החברה ב-9.3% בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני, והגיעה למחיר של כ-40.6 דולר - עלייה של 21.2% מהשפל שאליו נפלה בחודש מארס, לאחר שהחברה דיווחה על אובדן החוזה הגדול בתולדותיה. עם זאת, המניה עדיין נסחרת כיום במחיר נמוך ב-24.9% מזה שבו נסחרה לפני שנה. החוזה הגדול בוטל בשל ביטול פרויקט מצד הלקוח, ללא קשר למוצרים שסיפקה סיליקום, אך הזמנות שקיבלה ממנו בוטלו ומשפיעות על התוצאות כיום.

סיליקום מספקת פתרונות לקישוריות של רשתות תקשורת ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 307 מיליון דולר, בעוד שבעת מחיקת המניה ממסחר בבורסה בת"א לפני כשנתיים וחצי, היא נסחרה בשווי של כ-225 מיליון דולר.

סיליקום
 סיליקום

ברבעון השני רשמה החברה הכנסות של 27.6 מיליון דולר, ירידה של 8.8% ושל 6.5% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה. הרווח הנקי על בסיס GAAP ירד ב-42% ביחס לרבעון המקביל, ל-2.5 מיליון דולר - אולם מדובר על חזרה לרווח אחרי הרבעון הקודם שבו סיליקום הפסידה 1.4 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, החברה רשמה רווח נקי רבעוני של 3.4 מיליון דולר, ירידה של 35.8% לעומת הרבעון המקביל, ושל 22.2% לעומת הרבעון הקודם. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ב-57.2 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP ב-7.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, הרווחיות הגולמית ירדה במחצית ל-32.5% לעומת 37.6% בתקופה המקבילה שלפני ביטול החוזה. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה 52.6 מיליון דולר, ללא חוב. נזכיר שבעקבות ביטול החוזה הודיעה סיליקום על השעיית חלוקת הדיבידנד, לאחר שהמדיניות הקודמת שלה הייתה חלוקה של לפחות 50% מרווחיה כל שנה.

תחזית החברה לרבעון השלישי היא להכנסות של 30-31 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"אנחנו שמחים לדווח על הכנסות בהתאם לתוכניות שלנו, המאשרות את החוזק הבסיסי של עסקינו ושל התוכנית האסטרטגית שלנו", מסר נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך. הוא ציין שבמהלך הרבעון חתמה החברה על שתי עסקאות אסטרטגיות בתחומי ה-SD-WAN וה-NFV. לדבריו, החברה פונה ללקוחות פוטנציאליים חדשים וכן מציעה ללקוחות קיימים פתרונות אחרים שלה. "אנחנו שמחים מהתגובות עד כה ומאמינים שזה יתורגם לצמיחה לטווח הארוך עבור החברה", אמר אורבך.