פועלים אי.בי.אי צפוי להוביל את הנפקת אקרשטיין

הסכם בין הצדדים טרם נחתם וייתכן כי המהלך ימתין לשלב מאוחר יותר השנה

גיורא אקרשטיין / צילום: איל יצהר
גיורא אקרשטיין / צילום: איל יצהר

מהלך הנפקת המניות הראשונית (IPO) של חברת אקרשטיין תעשיות מתקדם, ואחרי בחינה ראשונית צפוי בעלי החברה, גיורא אקרשטיין, לסכם עם חברת החיתום של פועלים אי.בי.אי כי תוביל את ההנפקה. הסכם בין הצדדים טרם נחתם.

ככל הידוע, אקרשטיין עוד לא החלה בהכנת תשקיף לקראת ההנפקה, ובהתאם, טרם ידוע השווי לפיו תבקש להנפיק את מניותיה וטרם התקבלו החלטות בנוגע ליתר פרטי ההנפקה. אולם לא מן הנמנע כי זו תכלול גם הצעת מכר מצד הבעלים. דבר הנפקתה של אקרשטיין נחשף לראשונה ב"גלובס" בחודש אפריל.

אמנם, ככל הידוע, אקרשטיין מעוניין בהנפקת מניות החברה שבבעלותו בבורסה, אולם לא נדרש להשלמת המהלך במהרה, ולא יבצע מהלך נמהר, מאחר שהוא עשוי להמתין לשינוי הסנטימנט בשוק, שבמצבו הנוכחי אינו ממהר לאמץ חברות חדשות, כך שההנפקה תצא לפועל רק מאוחר יותר השנה.

אקרשטיין תעשיות, בראשות היו"ר גיורא אקרשטיין, עוסקת בייצור מוצרי מלט ובטון לענפי התשתיות והבנייה, ומוכרת בעיקר הודות ל"אבנים המשתלבות" שמרצפות רחובות רבים בארץ, שבזכותן פרצה לתודעה הציבורית, ובמשך השנים הפך המותג אקרשטיין לשם נרדף לבלטות, עם רחובות המרוצפים במרצפות אדומות או אפורות.

הסיבוב הקודם בת"א

את החברה ייסד ב-1925 צבי אקרשטיין, אביו של גיורא, ומנהל אותה כיום צביקה אקרשטיין, בנו של בעל השליטה.

לאקרשטיין שלושה מפעלים ברחבי הארץ, בירוחם, אשדוד וראש פינה, והיא מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים בולטים - הנדסה אזרחית ותשתיות, עיצוב נוף, קירות תומכים ואקוסטיים, סיליקט, בטון אדריכלי ורעפים. כן יש לחברה שני מפעלים בארה"ב, שם היא פועלת באמצעות החברה הבת Ackerstone.

בעברה הייתה אקרשטיין תעשיות חברה בורסאית, ובשנת 2003 מחק גיורא אקרשטיין את מניותיה מהמסחר באמצעות הצעת רכש ששיקפה לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל.

בשלב הנוכחי ואחרי גל הנפקות לא קטן בבורסה, שכלל הצטרפות של 17 חברות חדשות ב-2017 ו-9 נוספות השנה, החברות המנפיקות מתקשות להשלים את גיוסי ההון שהן מבקשות לבצע בהצלחה, בין היתר על רקע הפידיונות הנרשמים בקרנות הנאמנות.

מזה תקופה לא קצרה מהלכים מתוכננים של הנפקות אקוויטי מתבטלים בשלב זה או אחר לקראת מועד הגיוס, ובמקרים אחרים נדרשת הורדת שווי ניכרת כדי להשלים את הגיוס בהצלחה.