אימפרבה פספסה את התחזיות ברבעון והמניה נפלה 15.6%

הורידה את התחזית השנתית בכ-5% • הירידה הובילה לסנטימנט שלילי במניות נוספות מתחום אבטחת הסייבר

סייבר / צילום: שאטרסטוק
סייבר / צילום: שאטרסטוק

חברת אבטחת הסייבר אימפרבה פספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון והורידה את התחזית השנתית, ומנייתה נפלה ביום שישי ב-15.6% במחזור מסחר גבוה במיוחד, והובילה לסנטימנט שלילי במניות נוספות מהתחום. אימפרבה  דיווחה במקביל לפרסום הדוחות גם על רכישת חברת Prevoty המספקת אבטחה בסביבת DevOps, תמורת 140 מיליון דולר.

אימפרבה רשמה ברבעון השני הכנסות של 84.8 מיליון דולר, צמיחה של 14% ביחס לרבעון המקביל. מכירות המוצרים והרישיונות ירדו ב-4% ל-19.2 מיליון דולר וההכנסות משירותים צמחו ב-20.5% ל-65.6 מיליון דולר. מכירות המוצרים והרישיונות רווחיים יותר לחברה, והניבו לה ברבעון רווחיות גולמית של 92.9%, לעומת 75.5% בתחום השירותים.

לפי כללי החשבונאות GAAP, אימפרבה הציגה הפסד תפעולי של 4.4 מיליון דולר, צמצום של כ-4% מהרבעון המקביל למרות עלייה בהוצאות התפעוליות. על השורה התחתונה השפיעה לרעה הוצאת מס עליה הודיעה החברה מראש, בסך כ-19.7 מיליון דולר, שהובילה להפסד נקי של 23.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (אך בהכללת הוצאת המס), אימפרבה עברה להפסד נקי של 9 מיליון דולר (26 סנט למניה) בהשוואה לרווח של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. נזכיר, שעם פרסום דוחות הרבעון הראשון, אימפרבה הורידה את התחזית השנתית על רקע פסיקה שהתקבלה בבית המשפט בישראל, במשפט הנוגע לחברה אחרת ועוסק בניכוי של אופציות לעובדי החברה הבת בישראל; הפסיקה הובילה את אימפרבה להכרה בסכום זה לכיסוי מלוא החבות המצטברת הפוטנציאלית עבור שמונה השנים האחרונות.

במחצית הראשונה רשמה אימפרבה רווח נקי צנוע Non-GAAP בסך 258 אלף דולר (סנט אחד למניה) על הכנסות של 169 מיליון דולר - צניחה של 97.7% ברווח ועלייה של 15.2% בהכנסות. אימפרבה ייצרה במחצית תזרים חיובי של 36.3 מיליון דולר, ובסוף יוני היו לה בקופה 395 מיליון דולר.

"סובלת מהאטה ניכרת במכירת מוצרים"

אימפרבה מורידה את התחזית השנתית בכ-5% ומצפה להכנסות של 349-353 מיליון דולר, בעוד שקודם ציפתה ל-368-374 מיליון דולר. התחזית המעודכנת משקפת צמיחה של כ-9% ביחס ל-2017. הרווח הנקי השנתי (Non-GAAP) יסתכם ב-22-28 סנט למניה - כ-8-10 מיליון דולר - נמוך משמעותית מהתחזית הקודמת וירידה של 75% בהשוואה לרווח הנקי ב-2017.

באופנהיימר הורידו את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", והאנליסט שאול אייל הסביר כי החברה נמצאת במעבר למודל עסקי מבוסס מנויים, אך כעת סובלת מהאטה ניכרת במכירת מוצרים. לדבריו, למרות שפעילותה הגלובלית של אימפרבה צומחת היטב, הכנסות החברה בארה"ב, שם מרבית פעילותה, מציגות צמיחה נמוכה של 5%.