תן ביס נמכרת תמורת סכום מדהים של כ-135 מיליון אירו

מדובר במכפיל של 10 על הכנסות החברה • הרוכשת היא חברת Takeaway.com, שמנייתה נסחרת בבורסה באמסטרדם • תן ביס, שנוסדה בשנת 2000, מספקת שירותים מקוונים להזמנת ארוחות ונמנית עם החברות הגדולות בתחום זה בישראל

תן ביס / צילום מסך
תן ביס / צילום מסך

עסקת ענק לחברת תן ביס הישראלית. חברת Takeaway.com, שמנייתה נסחרת בבורסה באמסטרדם לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד אירו, הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת החברה הישראלית מידי קרן הפרייבט אקוויטי TA (שמחזיקה ב-80%) והמייסד תמיר כרמל (20%) תמורת תשלום במזומן של כ-135 מיליון אירו (כ-575 מיליון שקל). מדובר במכפיל של 10 על הכנסות החברה.

תן ביס, שנוסדה בשנת 2000, מספקת שירותים מקוונים להזמנת ארוחות ונמנית עם החברות הגדולות בתחום זה בישראל. מדובר בשוק צומח, ולא מן הנמנע, למרות שלא דובר על כך, שהרוכשת תקבל גישה למאגר אדיר של לקוחות על רקע העובדה שלתן ביס קשר ייחודי לא רק עם חברות רבות, אלא גם היכרות עמוקה עם כל צרכן קצה והעדפותיו. בשנת 2017 היו לחברה 15.2 מיליון הזמנות בהיקף כספי של כ-140 מיליון אירו, שהניבו לה הכנסות של כ-13.2 מיליון אירו ו-EBITDA של 5.7 מיליון אירו. ב-Takeaway.com מציינים כי תן ביס מציגה שיעור EBITDA מההכנסות מהגבוהים בעולם בתחום זה, שעמד אשתקד על כ-43%.

מהנתונים של תן ביס לשנת 2017, שחברת Takeaway.com סיפקה היום (א'), עולה כי החברה הישראלית גוזרת לעצמה כמעט 10% מהיקף ההזמנות שהיא מספקת ללקוחותיה. כמו כן, היקף ההזמנה הממוצע של תן ביס בשנת 2017 עמד על קצת פחות מ-40 שקל לארוחה, כאשר ההכנסה הממוצעת עבור כל ארוחה שמוזמנת באמצעות החברה עומדת על כ-3.7 שקלים. כלומר, בכל פעם שלקוח מזמין ארוחה הוא למעשה מעביר לתן ביס את הסכום הזה, אשר כמעט מחצית ממנו הופך ל-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, הפחתות ופחת).

השלמת העסקה צפויה במהלך המחצית השנייה של 2018, והיא תלויה באישור האסיפה הכללית של Takeaway.com. האחרונה הביעה מחויבות לעסקה וללוח הזמנים בכך שהסכימה לתשלום פיצוי של 2.6 מיליון אירו אם העסקה לא תושלם עד אוקטובר הקרוב.