פייסבוק רוכשת את Redkix הישראלית בעד 100 מיליון דולר

הרשת החברתית מסרה כי ביצעה את הרכישה במטרה לייצר אפליקציית תקשורת פנים-ארגונית • אודי ענתבי ל"גלובס": "לא תכננו להימכר מהר"

פייסבוק הודיעה היום (ה') כי רכשה את חברת Redkix הישראלית-אמריקאית של האחים אודי ורועי ענתבי. החברה פיתחה מוצר המשלב אימייל, הודעות מיידיות ולוח שנה באפליקציה אחת. סכום הרכישה לא נמסר אך הוערך על ידי גורמים המקורבים לעסקה בכ-100 מיליון דולר. עם זאת, גורמים אחרים מעריכים כי העסקה הייתה קטנה יותר ונעה סביב סכום של כמה עשרות מיליוני דולרים. לפני 10 ימים הודיעה חברת סיילספורס על רכישת דאטורמה הישראלית, בסכום המוערך על ידי גורמים המקורבים לעסקה בכ-850 מיליון דולר.

לפי דיווח באתר Recode, הרשת החברתית ביצעה את הרכישה במטרה לייצר אפליקציית תקשורת פנים-ארגונית. זאת כחלק מ-Workplace, הגרסה הארגונית של פייסבוק, שהושקה ב-2015 וכיום משרתת כ-30 אלף ארגונים. צוות הפיתוח בארץ אותו מוביל רועי יעבור ללונדון, שם יצטרף לצוות וורקפלייס של פייסבוק. צוות המכירות בהובלת אודי ענתבי, מנכ"ל Redkix, יצטרף לצוות וורקפלייס הממוקם במשרדי פייסבוק בעמק הסיליקון. בני הצוותים מונים יחד עשרות בודדות של עובדים.

הפלטפורמה של Redkix היא פלטפורמה לתקשורת תוך ארגונית, הפועלת בדומה לפלטפורמות כמו Slack. התשתית שלה בנוייה על אימייל, דבר שמייחד אותה, בכך שהיא מאפשרת לתקשר הן בתוך הארגון והן החוצה, בפלטפורמה אחת.

אודי ענתבי, מייסד שותף וסמנכ"ל המוצר בחברה אמר ל"גלובס" כי "אנחנו מבינים טוב את עולם הקולברציה באנטפרייז וחיים את זה כבר 15 שנה. לפני שבנינו את אופיסינק היינו 10 שנים במיקרוסופט ואודי גם עבד בפנורמה הישראלית. הבנו שיש בעיה מאוד קשה באירגונים, שאין חיבור לאימייל, שזו הבעיה שהמערכות האחרות בתחום לא פותרות, ובנינו פלטפורמה שתפתור בדיוק את זה".

"לגייס כסף היה הרבה יותר קל בתור סטארט-אפ שני, והצלחנו להגיע לאורן זאב ולדובי פרנסיס. גייסנו הרבה כסף ומהר מאוד והם מאוד האמינו בנו מדיי וואן" הוא הוסיף. החבה קיבלה הצעות רכישה לאורך הדרך, ולבסוף הסכימה להצעת פייסבוק. "לא תכננו להמכר מאוד מהר", אמר ענתבי. לדבריו "פייסבוק התחברו מאוד למה שאנחנו עושים ואנחנו למה שהם עושים, ולעשות את זה דרך פייסבוק זה לקבל טורבו לרעיון שלנו שאנחנו רוצים שיעשה שינוי גדול".

זוהי החברה הישראלית החמישית שפייסבוק רוכשת. קדמו לה סנאפטו (Snaptu) שנקנתה תמורת 70 מיליון דולר במרץ 2011; Face.com תמורת 100 מיליון דולר ביוני 2012; אונאבו (Onavo) תמורת כ-150 מיליון דולר באוקטובר 2013; ו-Pebbles תמורת 60 מיליון דולר ביולי 2015.

בחודש שעבר, כפי שנחשף ב"גלובס", ביקר בישראל אמין זופונון, מנהל פיתוח תאגידי בפייסבוק והאחראי על פעילות המיזוגים והרכישות של הרשת החברתית. זופונון מבקר בארץ מדי כמה חודשים, ולפי גורם המקורב לפייסבוק בישראל הוביל את ארבע הרכישות הקודמות שביצעה בארץ. לא ברור אם העסקה הנוכחית קשורה לביקורו.

בעקבות הרכישה נמסר מפייסבוק: "אנחנו נרגשים לקבל את רדקיקס לצוות וורקפלייס. למעלה מ-30 אלף חברות מסביב לעולם משתמשות בוורקפלייס כדי לשתף פעולה עם קולגות ולבצע משימות".

Redkix

שנת הקמה: 2014

גיוסי הון: 17 מיליון דולר בשני סבבים

מייסדים: רועי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואודי (מנכ"ל) ענתבי

משקיעים בולטים: אורן זאב, דובי פרנסיס, סייילספורס, SGVC