המוסדיים נגד אלשטיין: תומכים בברמן מול דירקטוריון שופרסל

בית ההשקעות וקרן הגידור התייחסו לכך שבעל השליטה בדסק"ש, אדוארדו אלשטיין, מבקש להדיח את יו"ר שופרסל, ישראל ברמן • ספרה: "מהלך שאנו רואים בחומרה ושאין בו לקדם את טובת החברה" • אלטשולר שחם: "מהלכים דרמטיים בחייה של חברה צריכים להיעשות בשקיפות מלאה"

יו"ר שופרסל, ישראל ברמן / צילום: יונתן בלום
יו"ר שופרסל, ישראל ברמן / צילום: יונתן בלום

כמה מהגופים המוסדיים הבולטים שמשקיעים ברשת הקמעונאות שופרסל מציגים היום (ה') חזית ברורה לבעל השליטה לשעבר ובעל המניות הגדול ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל - אדוארדו אלשטיין. המוסדיים הודיעו כי הם מתנגדים ליוזמה של אלשטיין להדיח את היו"ר של שופרסל, ישראל ברמן.

כך, רן שחם וגילעד אלטשולר, מנכ"לים משותפים בבית ההשקעות אלטשולר שחם, וגם קרן הגידור ספרה שבניהולו של אורי גולדפרב, מבהירים לדירקטוריון שופרסל  מה עמדתם, ובין השורות גם מזהירים שלא יקבל החלטה שמזיקה לכלל בעלי המניות.

קרן ספרה כינתה במכתבה את הפרסומים בנושא כ"מדאיגים", והוסיפה כי מדובר ב"מהלך אשר אנו רואים בחומרה רבה ואשר לטעמנו אין בו כדי לקדם את טובת החברה". לדברי הקרן, "אנו מאמינים בדרכי ניהולה והתנהלותה של החברה בשנים האחרונות, ובעיקר תחת הנהגתו של יו"ר הדירקטוריון הנוכחי, כגורמים בעלי המשמעות העיקרית לצמיחתה של החברה ואשר הם קריטיים להמשך גידולה של החברה. הלכה למעשה, אחת הסיבות המרכזיות להמשך תמיכתנו בחברה וגידול החזקתנו היא פעילותם הראויה של חברי דירקטוריון החברה תחת ניהולו של היו"ר הנוכחי".

הם ממשיכים ויוצאים נגד אלשטיין, באומרם כי "אנו מאמינים כי ברמן, בתפקידו כיו"ר הדירקטוריון, פעל בשנים האחרונות באופן מקצועי ונאות בתפקידו זה והוביל את החברה לצמיחה והישגים משמעותיים", ו"לפיכך אנו תמהים מאד על הניסיון לכאורה להוביל להדחתו של ברמן מתפקידו בעיתוי זה", ו"ברצוננו להביע את הסתייגותנו המוחלטת מכל מהלך שכזה, ללא הסבר לגבי הסיבות לניסיון הדחתו של היו"ר וללא שקיפות וגילוי מלא לכל בעלי המניות של החברה".

נוסף על כך הוסיפו בקרן אזהרה לחברי דירקטוריון שופרסל, כשכתבו להם כי "אין לנו ספק כי דירקטוריון החברה יבין את חובתו האישית והתאגידית לפעול לטובת החברה. אנו סמוכים ובטוחים כי חברי הדירקטוריון יכבדו את חובתם לטובת החברה וכלל בעלי מניותיה ויפעלו בצורה הראויה כפי שנהגו עד היום, ולכן לא יחליטו על הדחה של יו"ר מקצועי אשר הוכיח את חשיבותו לפעילות וצמיחת החברה, ללא מתן הסבר ראוי לכלל בעלי המניות ושקיפות, כפי שנדרש לפני מהלך שכזה".

ללא קשר, בית ההשקעות אלטשולר שחם כתב במכתב לחברי דירקטוריון שופרסל כי "ככל שאכן קיים רצון מצד בעל מניות להניע מהלך שמטרתו פיטורים או הדחה של יו"ר דירקטוריון מכהן, הרי שזאת לא הדרך הנאותה למהלך שכזה. אנו מאמינים שמהלכים דרמטיים בחייה של חברה צריכים להיעשות, ככל הניתן, בשקיפות מלאה ותוך קיום דיאלוג עם יתר בעלי המניות בחברה, וכי ככל שברצון מי מבעלי המניות לבצע שינויים פרסונליים כאלה ואחרים במבנה הרכב הדירקטוריון הקיים, מן הראוי ששינויים אלה ייעשו בשיתוף שאר בעלי המניות בחברה וככל הניתן, בהסכמתם".

עוד כתב שחם במכתב עליו חתם כי "התרשמנו לחיוב מתפקודו של יו"ר הדירקטוריון", וכי "שיקול זה נלקח בחשבון והיווה אחד השיקולים עת החליטה קבוצת אלטשולר שחם להגדיל את היקף אחזקותיה במניות החברה", ועל כן "אנו מתנגדים לניסיון לבצע מהלך שכזה וכן לדרך בה זה נעשה".

בראיון שקיים ברמן עם מוסף G בתחילת 2018, הוא התייחס למידת המוערבות של אלשטיין ומקורבו שולם לפידות בהחלטות הנלקחות בשופרסל: "נציג הבעלים במועצת המנהלים הוא סגני, מאוריציו ביאור, וכל שבועיים יש לנו אקזקוטיבה של הדירקטוריון - שולם, מאוריציו ואני - ושם נדונים כל הנושאים החשובים בחיי החברה. האקזקוטיבה דנה בנושאים ומביאה את דעתה לדירקטוריון. את אדוארדו מערבים בנושאים אסטרטגיים, השקעות גדולות כמו ההשקעה במרכז הלוגיסטי החדש בשוהם, רכישת ניו-פארם ועוד. אבל חשוב להדגיש כי מי שקובע בסופו של דבר זה הדירקטוריון, ואפילו קיבלנו שבחים מאנטרופי על הממשל התאגידי שלנו".