טאואר מספקת תחזיות מאכזבות רבעון שלישי ברציפות

הרווח הנקי עמד על 37.7 מיליון דולר ברבעון השני של השנה • לרבעון השלישי צופה ירידה של 5.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל • החברה צופה כי הרבעון הרביעי של השנה יהיה רבעון שיא • המניה יורדת בכ-7% במסחר בת"א

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: אייל יצהר

חברת השבבים טאואר פרסמה דוחות שהיו בהתאם לתחזיות שמסרה, אך היא שוב מאכזבת את השוק בתחזיות פושרות לרבעון הנוכחי. בטאואר מצפים אמנם לרבעון שיא בהכנסות ברבעון האחרון של השנה, אך התחזית לרבעון השלישי נמוכה מציפיות האנליסטים, ובסופו של דבר השנה כולה תסתיים ללא צמיחה ביחס ל-2017.

מניית טאואר  נחלשה היום (ה') בבורסת תל אביב, והיא משלימה ירידה של יותר מ-30% מתחילת השנה. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות החברה ב-335 מיליון דולר, צמיחה של 7.2% בהשוואה לרבעון הקודם שהיה חלש, אך ירידה (שהייתה צפויה) של 2.9% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ב-37.7 מיליון דולר, עלייה של 44.5% מהרבעון הקודם וירידה של 24.5% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, היה 42.1 מיליון דולר, שהם 41 סנט למניה, גבוה בסנט מתחזיות האנליסטים.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-95.5 מיליון דולר, לעומת 84.3 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-108 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה רשמה טאואר רווח נקי מתואם של 73.2 מיליון דולר על הכנסות של 648 מיליון דולר - ירידה של 30% ברווח ושל 4% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה ב-2017.

ברבעון השלישי מצפה טאואר להכנסות שינועו סביב 335 מיליון דולר - כלומר, דומות לרבעון הנוכחי. עם זאת מדובר בירידה של 5.6% ביחס להכנסות שנרשמו ברבעון השלישי בשנה שעברה, בעוד שהאנליסטים ציפו לרבעון של צמיחה עם הכנסות של 360 מיליון דולר.

הרבעון הרביעי צפוי להיות רבעון שיא בחברה, עם הכנסות של 360-380 מיליון דולר, צמיחה של עד 6.1% לעומת הרבעון המקביל. אולם בהתאם לתחזית הנוכחית, 2018 תסתיים עם הכנסות של כ-1.34-1.36 מיליארד דולר - בעוד ש-2017 הסתיימה עם הכנסות גבוהות יותר, של כ-1.39 מיליארד דולר (צמיחה של 11% מ-2016).

"היה רבעון טוב מאוד. עקפנו את תחזיות האנליסטים, והצגנו תוצאות בהתאם או אף מעל למודלים שלנו", אומר היום ל"גלובס" מנכ"ל החברה, ראסל אלוואנגר. "הרבעון הרביעי יהיה רבעון שיא של כל הזמנים. אנחנו במצב טוב, מציגים ביצועים פיננסיים טובים מאוד, והרבעון הרביעי יציב אותנו בעמדה מצוינת לקראת השנה הבאה".

אלוואנגר מדגיש שברמה האורגנית (בנטרול פעילויות מסוימות של טאואר) הצמיחה בהכנסות בין הרבעון הראשון לרבעון הרביעי תהיה גבוהה מ-25%, למרות חולשות מסוימות בתעשייה.

הרבעון השלישי אמור להיות מעין רבעון מעבר. לדברי אלוואנגר, "אנחנו ממשיכים לראות חולשה בשוק הטלפונים הסלולריים וראינו צמצום של הביקושים מצד לקוחות לאחרונה. אבל אני אומר בכנות, אני לא מודאג מהרבעון השלישי ומרוצה מאוד מהמצב שהחברה נמצאת בו, שמאפשר לנו לפעול בנושא תמהיל המוצרים ברבעון הזה".

בין היתר בטאואר ממשיכים לעבוד על הגדלת קיבולת הייצור לתחום ה-SiGe המשמש לטכנולוגיות תקשורת מתקדמות, אף מעבר לתכנון המקורי. בהקשר זה אמר אלוואנגר כי "בהינתן הביקושים החזקים מצד לקוחות החברה, הגבוהים מהציפיות ומכושר הייצור שלנו, ובעקבות המספר הרב של תהליכי הייצור השונים אשר צריכים לעבור התאמה והכשרה, מועד ביצוע המשלוחים מכושר הייצור שהוספנו נדחה מעט. הלקוחות עודכנו בדבר הגדלת כושר ייצור ה-SiGe ובוצע מיקסום של התחלות הייצור ולפיכך אנו צופים שמכירות הרבעון הרביעי ישקפו את מלוא מימוש יכולת הייצור המורחבת".

במהלך הרבעון טאואר פרעה מוקדם הלוואה של 40 מיליון דולר של החברה-הבת בארה"ב, והחליפה הלוואה קיימת של 100 מיליון דולר של המיזם המשותף שלה ביפן - TPSCo - בהלוואה חדשה לזמן ארוך יותר. סמנכ"ל הכספים אורן שירזי אומר כי כשטאואר רכשה את החברה בארה"ב, המצב הפיננסי של טאואר לא היה טוב כמו היום, לכן החברה לקחה הלוואה בנקאית, וכעת כשריבית הליבור עולה ההלוואה יקרה יותר; "חבל לשלם מיליוני דולרים בשנה על ריבית כשיש לנו כסף בקופה", אומר שירזי. ההלוואה ביפן גם היא נשאה ריבית משתנה שעלתה, וכעת מוחלפת בהלוואה נוחה יותר.

בתגובה לשאלה "האם אתם אופטימיים היום בנוגע לטאואר?", אמר אלוואנגר כי "כן, מאוד. אני לא רק אופטימי, אלא גם מרוצה מאוד מהתהליך שהחברה עוברת. אמנם תחילת השנה לא הייתה משהו שהיינו נלהבים ממנו, אבל אנחנו מציגים ביצועים בהתאם להבטחות שלנו, ומצפים לצמיחה ברבעון הרביעי. יש הרבה דברים שמתקדמים בהתאם לתכנון או אף מהר יותר מהתכנון".