נמצא פתרון לערבות שתבטיח קיום האירוויזיון בישראל

בהנחיית שר התקשורת איוב קרא גובש פתרון, לפיו עד לשינוי החקיקה יקבל התאגיד הלוואה זמנית ממשרד האוצר לצורך תשלום הערבות לאיגוד השידור האירופי

נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון באירוויזיון 2018 / צילום: פדרו נונס, רויטרס
נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון באירוויזיון 2018 / צילום: פדרו נונס, רויטרס

נמצא פתרון לסוגיית הערבות שתאגיד השידור "כאן" נדרש לשלם עד אוגוסט כדי להבטיח את האירוח של האירוויזיון בישראל: ל"גלובס" נודע כי לפי מדיניות שר התקשורת איוב קרא ובהנחייתו מצא משרד התקשורת פתרון, לפיו התאגיד יקבל ממשרד האוצר הלוואה זמנית לתשלום דמי הערבות העומדים על 12 מיליון אירו. בהמשך ישונה החוק המגדיר את תקציב התאגיד, וניתן יהיה להזרים לו את הכסף הדרוש לצורך הפקת האירוע.

על-פי ההערכות, יידרשו לצורך הפקת האירוויזיון כ-35 מיליון יורו, אך הוצאה זו תידרש בשלב מאוחר יותר כשיתחיל תהליך ההפקה. כעת נדרש באופן מיידי תשלום של 12 מיליון אירו כערבות שאמורה להיות מופקדת לאיגוד השידור האירופי עד תחילת אוגוסט כדי להבטיח שהאירוויזיון יערך כאן.

תאגיד השידור "כאן" מתקיים מתוקף תקציב של 700 מיליון שקל בשנה המוזרמים לו על-פי חוק. לכן כדי להזרים לו סכום כסף נוסף נדרש הליך חקיקה, שהוא ארוך מסורבל ולא עומד במסגרת הזמן העומדת כרגע לרשות התאגיד כדי להבטיח את קיום האירוויזיון בארץ.

הבוקר (ג') חשף רז שכניק ב"ידיעות אחרונות" כי מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, הוציא לשר האוצר משה כחלון מכתב, בו התריע כי קיימת סכנה לקיום התחרות בישראל. קובלנץ הבהיר כי ללא תמיכה ומימון מלא של כלל עלויות הפקת האירוויזיון, התחרות לא תוכל להתקיים בישראל.