נכסים ובנין בגיוס אג"ח; צופה 25-40 מ' ש' רווח נקי ברבעון השני

תמורת ההנפקה צפויה לשמש לפירעון התחייבויות פיננסיות ולמימון הפעילות השוטפת, והאג"ח קיבלו ממידרוג דירוג A1 באופק יציב • נכסים ובנין פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2018

סגי איתן / צילום: יונתן בלום
סגי איתן / צילום: יונתן בלום

הצלחה לחברת נכסים ובניין בשלב המקדים של הנפקת אגרות החוב. במכרז המוסדי שנערך היום זכתה החברה לביקושים גבוהים בהיקף כולל של כ-850 מיליון שקל, והבטיחה לעצמה גיוס של לפחות 500 מיליון שקל לפחות באמצעות הרחבת סדרה ט'. את ההנפקה הובילה חברת אפסילון חיתום.

אמש דיווחה נכסים ובניין כי היא בוחנת אפשרות לביצוע הנפקה של אגרות חוב נוספות מסדרות ח' ו-ט', באמצעות הרחבת הסדרות האחרונות. בעקבות ההודעה פרסמה הבוקר חברת מידרוג כי היא מותירה על כנו דירוג של A1 לנכסים ובניין עם אופק יציב, לקראת הנפקת אג"ח בהיקף של עד 300 מיליון שקל ע"נ, שתבוצע באמצעות הרחבת סדרות ח' ו-ט'. במידרוג ציינו כי תמורת ההנפקה צפויה לשמש לפירעון התחייבויות פיננסיות של נכסים ובניין, וכן לצורך פעילותה השוטפת.

הערב, לאחר סיום המסחר בבורסה לני"ע בת"א, נפתחו המעטפות שהגישו המשתתפים במכרז המוסדי. במסגרת המכרז קיבלה החברה ביקוש ל-93 מיליון שקל ע"נ של אג"ח מסדרה ח' בכ-96 מיליון שקל, וכן ביקוש לכ-763 מיליון שקל ע"נ של אג"ח מסדרה ט' בכ-754 מיליון שקל.

בעקבות התוצאות החליטה החברה להיענות להזמנות לאג"ח ט' בלבד בהיקף של 507 מיליון שקל ע"נ. מחיר האג"ח במכרז נקבע על 98.6 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 4.35%. בימים הקרובים תקיים החברה את המכרז הציבורי, ובכך תשלים את תהליך הגיוס.

בתגובה להצלחת ההנפקה אמרה סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובנין, כי "תוצאה זו מהווה הבעת אמון של שוק ההון בחברה, וזאת לאור איכות נכסיה, תמהיל הנכסים, איכות השוכרים ואסטרטגיית הצמיחה, תוך שמירה על איתנות פיננסית לאורך זמן. תמורת ההנפקה, בסך 500 מיליון שקל, ביחד עם יתרות המזומן הקיימות, יהוו בסיס לפעילות השוטפת ולהמשך צמיחה של החברה בארץ ובחו"ל".

לקראת ההנפקה נסחרה היום אג"ח ט' בירידה של 1.6% למחיר של 98.8 אגרות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 4.2%. אג"ח ט' היא סדרה שקלית שאינה צמודה למדד ובעלת מח"מ של 6 שנים.

מניית נכסים ובניין מול מדד הנדל"ן ב-3 השנים האחרונות
 מניית נכסים ובניין מול מדד הנדל"ן ב-3 השנים האחרונות

לאור מועד הגיוס פרסמה היום נכסים ובנין גם תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2018. על פי תוצאות אלו, סיימה החברה את הרבעון השני עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בהיקף של 25-40 מיליון שקל. רווח זה הושפע לטובה משערוך (נטו) של נכסי הנדל"ן להשקעה, לרבות בחברות כלולות, בסכום של 60-80 מיליון שקל. מנגד, הושפעו נתוני הרווח הנקי לרעה מעלייה בהוצאות המימון.