שו"ב מוכרת את חלקה בחנות איקאה ברווח של 83-88 מיליון ש'

קבוצת ברונפמן תרכוש משיכון ובינוי את חלקה בחנות איקאה בקניון שער הצפון • חברת הבת שיכון ובינוי נדל"ן תמשיך להחזיק בשאר שטחי הקניון בשותפות שווה עם ברונפמן פישר

שרי אריסון ונתי סיידוף / צילום: יוסי כהן ואבי שאולי
שרי אריסון ונתי סיידוף / צילום: יוסי כהן ואבי שאולי

קבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  (שו"ב), שהבעלות עליה אמורה לעבור בשבוע הקרוב לידי איש העסקים נתי סיידוף, ממשיכה לממש נכסים. החברה דיווחה הבוקר (ג') לבורסה כי החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (ששו"ב מחזיקה בכ-86% ממניותיה) מוכרת את חלקה (50%) בסניף חנות הרהיטים איקאה בקרית אתא לקבוצת ברונפמן -פישר, זכיינית איקאה ישראל, תמורת 257-260 מיליון שקל (כפוף להתאמות).

שתי הקבוצות החזיקו עד היום בבעלות משותפת ושווה בחנות, שנפתחה במארס 2013. שכר הדירה שקיבלה שו"ב על חלקה בחנות עמד על כ-13.5 מיליון שקל כך שהעסקה נעשית בתשואה של כ-5.2%. בעקבות העסקה, שהשלמתה כפופה לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, צפויה שיכון ובינוי לרשום רווח לפני מס של 83-88 מיליון שקל.

חנות איקאה בקרית אתא היא חלק מקניון שער הצפון, שכולל בנוסף גם 27.4 אלף מ"ר שטחי מסחר המושכרים לרשתות כמו פוקס, קסטרו רנואר, קולומביה, אדידס, ניו באלנס, משרד הפנים ועוד רשתות מתחומים שונים. בשו"ב מציינים עוד כי שיכון ובינוי נדל"ן תמשיך להחזיק בשאר שטחי הקניון בשותפות שווה עם קבוצת ברונפמן-פישר.

נזכיר כי בתחילת יוני השלימה שו"ב את העסקה למימוש עיקר החזקותיה בחברות המפעיל של כרמלטון (זכיינית כביש "מנהרות הכרמל" בחיפה) ושל חברת נתיבי הצפון, לידי שותפות מוגבלת המוחזקת בידי כמה משקיעים מוסדיים, שאותה תנהל שו"ב. בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, תשלום בסך של 588 מיליון שקל מהמוסדיים, והיא תרשום רווח הון (אחרי מס) המוערך ב-250-300 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

העסקה כוללת מכירת 45% מהזכויות בכרמלטון, מתוך 50% שמחזיקה כיום שו"ב, ו-40% מהזכויות בנתיבי הצפון, מתוך 60% שבידי שו"ב. שו"ב הצליחה להשלים את העסקה מול המוסדיים - עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, הפניקס, כלל ומנורה מבטחים - לאחר ששותפתה בכרמלטון - קבוצת אלייד שמוביל יצחק סוארי, אשר החזיקה זכות סירוב ראשונה לרכישת החזקות שו"ב בזכיינית המנהרות - הסירה את התנגדותה למכירה. זאת לאחר ששו"ב הסכימה למכור את זכויותיה בחברת הזכיין של פרויקט קריית הממשלה בירושלים (ג'נרי 2) לאלייד. שו"ב  תמשיך להחזיק בהחזקות מיעוט בשני הפרויקטים שיועברו לשותפות המוגבלת, וגם תנהל אותה, תמורת דמי ניהול הצפויים להסתכם לאורך השנים בעשרות מיליוני שקלים. 

כאמור איש העסקים נתי סיידוף, שחתם בחודש שעבר על עסקת ענק לרכישת השליטה (כ-47% מהמניות) בשו"ב מידי שרי אריסון בכ-1.1 מיליארד שקל, צפוי להשלים אותה בימים הקרובים למרות הטלטלות שעוברות על הקבוצה בשנה האחרונה.בעקבות מכירת השליטה המתוכננת בשו"ב הודיע בתחילת החודש מנכ"ל החברה, יובל דגים, כי הוא פורש מתפקידו. זמן קצר לאחר מכן מונה דגים למנכ"ל חברת אבן קיסר.