אביליטי הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 50 מיליון דולר

אביליטי מספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא ונסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק לפי שווי של כ-13 מיליון דולר • בסוף יוני החלה מניית החברה לזנק ללא סיבה ברורה ועלתה תוך זמן קצר מרמות מחיר של 2.2 דולר לשיא של מעל 12 דולר, אך מאז נחלשה ובשבוע האחרון היא התייצבה

אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס
אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס

אחרי שמניית אביליטי   זינקה, החברה הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה גיוס של עד 50 מיליון דולר. אביליטי מספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא ונסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק לפי שווי של כ-13 מיליון דולר. בסוף יוני החלה מניית החברה לזנק ללא סיבה ברורה ועלתה תוך זמן קצר מרמות מחיר של 2.2 דולר לשיא של מעל 12 דולר, אך מאז נחלשה ובשבוע האחרון היא התייצבה במחיר של כ-5 דולר.

נראה שבחברה החליטו להשאיר אפשרות פתוחה לגיוס הון במחיר נוח יחסית, והגישו את התשקיף. הגשת תשקיף מדף לא אומרת שבהכרח יתבצע גיוס, אך הוא מאפשר לחברה לעשות מהלך כזה תוך זמן קצר. 

אביליטי
 אביליטי

על פי תשקיף המדף, החברה מתכננת להשתמש בכספים שיגיעו אם יבוצע הגיוס, לצרכים עסקיים כלליים, כולל מאמצי השיווק שלה. פירוט רב יותר של השימושים המתוכננים יינתן במסגרת תשקיף משלים לקראת גיוס.

התשקיף מוגש כשברקע אפשרות שמניית אביליטי תימחק מהמסחר בנאסד"ק. לאחרונה דיווחה החברה על קבלת הודעה מהנהלת הנאסד"ק על כך שהיא לא הצליחה לעמוד בתנאי הסף להמשך מסחר, משום שההון העצמי שלה נמוך מ-2.5 מיליון דולר, ולפיכך מנייתה תימחק ממסחר. עם זאת, החברה ביקשה לעבור שימוע שבו היא תציג את התוכנית שלה להשיג את היעד הנדרש. הבקשה לשימוע מאפשרת לאביליטי תקופה נוספת של 180 יום בה תמשיך להיסחר.

לאחרונה דיווחה החברה גם על קבלת מכתב מה-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, שלפיו הסתיימה החקירה נגד החברה ונגד שני מייסדיה, המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורבסקי, וב-SEC הגיעו לקביעה ראשונית שיש להמליץ על פעולות אכיפה נגד החברה והמייסדים, בשל הפרת חוקי ניירות ערך. החקירה נסובה סביב המיזוג של אביליטי לשלד בורסאי, וכן תיקון לאחור של דוחות כספיים. החברה הפכה לציבורית כשהתמזגה לשלד בורסאי בארה"ב בסוף 2015, ולאחר מכן נרשמה למסחר ב בורסה בתל אביב במסגרת הרישום הכפול.