חבר הכנסת דוד ביטן נחקר פעם נוספת בלהב 433

יו"ר הקואליציה לשעבר נחקר היום פעם נוספת במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון • ח"כ ביטן, ששמר עד כה על זכות השתיקה בחקירותיו, התייחס היום לראשונה לשאלות החוקרים

ח"כ דוד ביטן / צילום: שלומי יוסף
ח"כ דוד ביטן / צילום: שלומי יוסף

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) נחקר היום (ב') פעם נוספת במשרדי להב 433, זאת במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון. מדובר בחקירתו השמינית של יו"ר הקואליציה לשעבר, אשר כפי שפורסם ב"גלובס" נחקר לאחרונה בפברואר האחרון.

יו"ר הקואליציה לשעבר ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, חשוד בקבלת שוחד מממספר גורמים שונים, במרמה והפרת אמונים ובעבירות נוספות.

בשונה מחקירותיו האחרונות, הפעם ח"כ ביטן התייחס לשאלות החוקרים ולא שמר על זכות השתיקה, כך לפי עורך דינו, אפרים דימרי.

כפי שפורסם ב"גלובס", במסגרת החקירה נגבו עדויות מפורטות מכמה שותפים לכאורה במעשי השחיתות שלפי ההערכות מסבכות את ביטן במעשים. בנוסף, המשטרה תפסה כספים רבים ממקור לא ידוע בחשבון אשתו של ביטן. המשטרה חושדת כי חלק מכספי השוחד הועברו לביטן בעת שהיה חבר כנסת.

החקירה בעניינו של ח"כ ביטן מתנהלת על-ידי להב 433 בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

עו"ד אפרים דימרי, המייצג את ביטן, מסר בתגובה: "ח"כ ביטן נחקר היום בלה"ב 433 והתייחס לשאלות החוקרים".

שמר על זכות השתיקה עד עכשיו

ביטן, שכיהן כאמור כיו"ר הקואליציה ופרש מתפקידו בגין חקירותיו, שמר עד כה על זכות השתיקה והביע בעבר את רצונו להתעמת עם שני גורמים מרכזיים שסיפקו עדויות למשטרה בתיק. מדובר במשה יוסף, בעל חנות הרהיטים שכונה "הבנקאי של ביטן", וזאת בשל מרכזיותו בפרשת העברתם לח"כ ביטן של רבים מכספי השוחד לכאורה; ובאיש העסקים דרור גלזר, החשוד במתן שוחד לצרוך קידום ענייניו בעיריית תל-אביב דרך ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר תל-אביב.

האחרון שוחרר בסוף השבוע האחרון למעצר-בית בן 13 ימים, שלאחריו יורחק למשך כ-4 חודשים ממשרדי עיריית תל-אביב. גלעדי כבר נחקר בפרשה בתחילת דצמבר, שוחרר למעצר-בית, וסנגורו התבטא באמירה כי גלעדי סייע לאנשים מבלי לדעת שדוד ביטן גובה כספים על העזרה האמורה, כספים שלמעשה הפכו לכאורה לשוחד עבור ביטן.

ח"כ ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון, שבמרכזה חשדות לקבלת שוחד על-ידי בכירים שונים בעירייה (ראש העיר דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה לו אייל מושיוב), בתמורה לקידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים שונים בראשון-לציון ומחוצה לה, בין השאר ביחס למתחם באזור לה-גווארדיה בתל-אביב.

צור, חממי ומושיוב חזרו בסוף דצמבר אשתקד לתפקידם בעיריית ראשון-לציון, לאחר שהורחקו ממנו אף הם, אולם נמנע מהם לתקופה מסוימת לקחת חלק בוועדות החשובות ביותר של הרשות המקומית - ועדת התכנון והבנייה וועדת המכרזים.

בעבר פורסם ב"גלובס" כי ח"כ ביטן, סירב למסור את גרסתו, וזאת כי היה משוכנע ששום גרסה שימסור לא תשנה את חשדות המשטרה כלפיו. נוכח הפרסומים בתקשורת אודות עדויות השניים, שלדבריו מעידים עדות שקר בגלל לחצי המשטרה. לטענתו, רק עימות איתם יערער את ביטחונה של המשטרה בחשדות כלפיו.