אבי צבי | בלעדי

מנכ"ל רשת אבי צבי נפגש עם ועד עובדי ערוץ 10

כשברקע אי-הוודאות לגבי המיזוג בין ערוץ 10 לרשת, גורל העובדים ושמועות על טאלנטים שמהווים מטרה לגיוס מצד ערוצים מתחרים - מנכ"ל רשת, אבי צבי, עושה ניסיון להרגיע את הרוחות

מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל
מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל

כשברקע אי-הוודאות לגבי המיזוג בן ערוץ 10 לרשת, גורל העובדים ושמועות על טאלנטים שמהווים מטרה לגיוס מצד ערוצים מתחרים - מנכ"ל רשת, אבי צבי, עושה ניסיון להרגיע את הרוחות.

ל"גלובס" נודע כי צבי נפגש היום (ב') בשעות הצהרים עםועד עובדי ערוץ 10 במטרה לעדכן אותם בכל שניתן לעדכן על-מנת לנסות להפיג במשהו את החשש ואת אי-הוודאות השוררים כיום. הפגישה התקיימה במשרדי ערוץ 10 בבית הורד בגבעתיים.

עוד נודע כי צבי הגיע מלווה בעורכת דין חיצונית, וזאת בכדי לא להפר את חוק ההגבלים העסקיים שמונע מגופים שהגישו בקשת מיזוג לנהל קשר כלשהו עם גורמים בצד עמו הם מעוניינים להתמזג.

כזכור, בימים אלה מונחת על שולחנה של הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, בקשת מיזוג של רשת 13 וערוץ 10. בתחילה הוגש לה מזכר הבנות, ובהמשך, כשנחתם הסכם בין הצדדים, הוא הועבר לממונה לאישור. על-פי ההסכם, בעלי המניות של רשת אמורים להחזיק ב-60% מהערוץ הממוזג, ובעלי המניות של ערוץ 10 יחזיקו ב-40% הנותרים.

בשני הערוצים מקפידים לשדר שבין אם הממונה על ההגבלים תאשר את המיזוג ובין אם לא, אין היתכנות ל-3 ערוצים מסחריים שמפסידים, ולכן אי-אישור המיזוג יביא לסגירת ערוץ 10 וחברת החדשות שלו. במקביל צוטט מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כמי שהציע לעובדיו לחפש לעצמם מקומות עבודה חדשים. גם אם מדובר באמצעי לחץ על הממונה, התבטאויות אלה יוצרות מציאות, בכך שרבים מאנשי הערוץ מחפשים לעצמם אלטרנטיבות חדשות.

במקביל מנסים בערוצים אחרים לגייס לשורותיהם את הטאלנטים הבולטים של ערוץ 10 וחברת החדשות. כך למשל פורסם ב"גלובס" כי תאגיד השידור הציע לרביב דרוקר, אחד הטאלנטים הבולטים של ערוץ 10, לעבור אליו עם תוכניתו "המקור". בדיקות נעשו גם עם רפי רשף, ירון לונדון ונוספים. רק בחודש האחרון עזבו יובל כהן, ששימש כמנהל התוכניות בערוץ 10; עודד טל, ששימש כסמנכ"ל תכנון לוח השידורים; וזיווית דוידוביץ, ששימשה כסמנכ"ל תוכן והפקה בערוץ 10. 

ברשת חוששים כנראה שהמשמעות היא שבין אם המיזוג יאושר על-ידי הממונה ובין אם לא, ערוץ 10 הולך ומתרוקן מיום ליום מעובדיו הבכירים וממובילי התוכניות שלו.

מתוקף חוק ההגבלים, דווקא מי שמנוע מלנסות להוביל מהלכים מול אנשי ערוץ 10 וחברת החדשות זוהי רשת שהחוק אוסר עליה לעשות פניות מסוג זה כל עוד לא הסתיים הדיון במיזוג. ברשת מעוניינים בעיקר בחברת החדשות של ערוץ 10, ונראה כי מה שמדאיג אותם בעיקר זה בריחת הטאלנטים משם, ולכן, יש להניח, מנכ"ל רשת אבי צבי החליט לשדר ששווה להם להמתין. 

אין זו הפעם הראשונה שצבי שולח איתות לעובדים, אך בעבר היו אלה עובדיו שלו אליהם הופנתה צפירת ההרגעה: במייל שנשלח לעובדי רשת עם חתימת המיזוג כתב צבי: "אני בטוח שחלק מהעובדים, הספקים, הטאלנטים והמנהלים (בשתי החברות), עוברים תקופה של הגדרות מחדש: תחילה הפיצול, מאז התחרות, וכעת המיזוג הקרב, המייצר אתגרים, דיונים, שמועות ותקוות בכל הצדדים. אנחנו מכירים את רוב השמועות והדיונים השונים, ואנחנו מאמינים בדרך בה אנו מנהלים את המבנה העסקי שלנו.

"אני ער לאנשים המוכשרים בערוץ 10 אשר מחוסר ודאות ומחוסר היכולת שלנו לדבר איתם ישירות בשלב זה נמצאים בהתלבטויות, וחלקם אף עוזבים. זה חבל לי, וזה חבל למיזוג - אין לי ספק כי החיבור בינינו יכול להיות שחר של מפת שידור חדשה. אני סומך על כל אחד ואחת מכם/ן להמשיך ולהתרכז בעבודה ובמשימות היומיומיות שלו ולעדכן את משאבי אנוש או המנהל הישיר בכל שאלה והתלבטות שיש לו או לעובדיו. אני סומך על בעלי המניות שיצליחו להגיע להסכם הטוב לכל הצדדים, כולל לעובדים. אני סומך על הרגולטורים השונים שיאשרו את הדרוש אישור במהירות ויסכמו את תקופת האי ודאות בשוק כולו. אני סומך עליכם ועל השותפים שלנו שנמשיך לנהוג בחברות ולעבור גם את התקופה הנוכחית כשידינו על העליונה". 

מרשת 13 נמסר בתגובה: "טרם התקבל אישור רישמי מהממונה למיזוג ערוץ 10 ורשת 13. לאור תחושת חוסר הוודאות ובקשת נציגי העובדים למפגש, מצא לנכון מנכ"ל רשת, אבי צבי, לפגוש את נציגי העובדים לשיחת היכרות ומענה להפגת חששותיהם, כפי שנעשה מול עובדי רשת 13. הפגישה התקיימה על דעת ובאישור מנכ"ל ערוץ 10. רשת מאמינה מאוד במיזוג עם ערוץ 10 - אין ספק כי סט הערכים של החברות דומה והחיבור ייצר טלוויזיה איכותית ומגוונת תוך שמירה על איתנות פיננסית ויציבות כלכלית".