אל-על מחזירה את מחלקת העסקים בטיסות לקייב ולברלין

בהמשך למהלך עליו הודיעה אל-על זה מכבר למחיקת המותג UP, החל ב-28/10/18 הנוסעים לברלין ולקייב יוכלו לטוס במחלקת עסקים ליעדים אלה

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'
מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'

בהמשך למהלך עליו הודיעה אל-על זה מכבר למחיקת המותג UP, החל ב-28/10/18 הנוסעים לברלין ולקייב יוכלו לטוס במחלקת עסקים ליעדים אלה. את המותג UP הקימה בשעתו אל-על כמענה לתחרות מצד חברות הלואו קוסט, כאשר קיבלה החלטה להפעיל את המותג בטיסות למספר יעדים, בהם פראג, קפריסין, בודפשט, ברלין וקייב. המשמעות הייתה ויתור על מחלקת עסקים ליעדים אלה.

כעת, עם ההחלטה להחליף את המותג UP במודל תמחור מדורג, חוזרות מחלקות העסקים ליעדים אלה, וזאת עם הכניסה לעונת החורף, כלומר בסוף אוקטובר. עד 14 לאוקטובר יפעלו הטיסות ליעדים אלה תחת המותג UP.

באל-על מנמקים את החזרת מחלקות העסקים ליעדים אלה "בעקבות דרישה מצד קהל הלקוחות ובעיקר המגזר העסקי", ובתוך כך מדגישים כי בשאר היעדים שהיו תחת המותג UP, פראג ובודפשט, שירות מחלקת העסקים ישוב לפעול במהלך 2019.

במודל התמחור החדש מיישרת אל-על קו עם חברות תעופה סדירות רבות ששאלו את המודל מעולמות הלואו קוסט. לפי המודל הזה, הנוסעים יכולים לבחור בכרטיס שמתאים להם נסיעה, כך למשל כרטיס ללא מזוודה, או מנגד כרטיס בשירות מלא כולל גמישות לביטול. לפיכך מציעה אל-על 3 רמות מחיר לכרטיסים בטיסותיה לאירופה, כשהפערים ביניהם משקפים את השירותים הנכללים בכרטיס. הגמישות בבחירת התעריף הרלוונטי לנסיעה יכולה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת מסלולים שונים לנוסעים, למשל כרטיסים לילדים ללא כבודה. 

החל בסוף אוקטובר הטיסות לברלין יופעלו בתדירות של 10 טיסות שבועיות במטוסי 737-900, והטיסות לקייב יופעלו בתדירות של 8 טיסות שבועיות במטוסי 737-800.

מבצע שדרוג למחלקת עסקים שמציעה אל-על כולל תוספת שמתחילה ב-769 דולר למחיר ששולם עבור מחלקת תיירים כדי לעבור למחלקת עסקים בטיסה מברלין, ותוספת של מ-779 דולר לנוסעים לקייב שירצו לעבור למחלקת העסקים. יצוין כי שירות מחלקת העסקים קיים בטיסות ובתאריכים מסוימים, כלומר שלא בכלל הטיסות בקווים הללו.

נקודה נוספת שהנוסעים העסקיים צריכים לקחת בחשבון היא שהטיסות לברלין ולקייב ימשיכו להמריא מטרמינל 1, המיועד לחברות לואו קוסט, ולכן לא יתאפשר להם להתארח לפני הטיסה בטרקלין העסקים (המלך דוד) בטיסות היוצאות. הנוסעים העסקיים יוכלו להיכנס לטרקליני העסקים של אל-על בנמלי התעופה בחו"ל, רק בטיסות הנכנסות לישראל מיעדים אלה.

מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על, מסר כי "לצד מחלקת העסקים אל-על תמשיך להציע מחירים אטרקטיביים במחלקת התיירים בקווים אלה ובשאר הקווים שיעברו ממותג UP חזרה לפעילות תחת מותג אל-על".