גבאי החליט: ח"כ ציפי לבני היא יו"ר האופוזיציה הבאה

עם התפטרותו של יו"ר האופוזיציה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג בשבוע הבא, תיכנס לבני לתפקידה • בתוך כך, אבי גבאי הודיע כי בינו לבין לבני סוכם על המשך שיתוף-הפעולה במסגרת המחנה הציוני: "בונים יחד את סיעת המחנה הציוני כגוש מוביל שיחליף את השלטון הנוכחי בשלטון שעובד עבור האזרחים"

ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר
ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר

חֿ"כ ציפי לבני היא יו"ר האופוזיציה הבאה - כך החליט יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי. לבני היא יו"ר סיעת "התנועה" בתוך המחנה הציוני וממוקמת כמספר 2 ברשימת המחנה הציוני לכנסת. עם התפטרותו של יו"ר האופוזיציה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג בשבוע הבא, תיכנס לבני לתפקידה.

בתוך כך, גבאי הודיע כי בינו לבין לבני סוכם על המשך שיתוף-הפעולה במסגרת המחנה הציוני. "בונים יחד את סיעת המחנה הציוני כגוש מוביל שיחליף את השלטון הנוכחי בשלטון שעובד עבור האזרחים", נכתב בהודעה לעיתונות.

ח"כ שלי יחימוביץ', המנהיגה הטבעית הנוספת המועמדת לתפקיד יו"ר האופוזיציה, מיהרה לפרסם הודעת תמיכה בלבני: "אני בטוחה שלבני תהיה יו"ר אופוזיציה מצוינת ומאחלת לה הצלחה. קוראת לחברי למפלגה להתייצב כעת כאיש אחד מאחורי מנהיג המחנה הציוני, אבי גבאי, ולהתמקד בבנייתה של אלטרנטיבה לממשלה ימנית וקיצונית".

גבאי ולבני הסכימו כי המחנה הציוני ימשיך לפעול על בסיס המבנה הקיים. היום (ב') אחר-הצהריים הם יכנסו מסיבת עיתונאים בתל-אביב כדי להשיב לשאלות.

בהודעה לעיתונות אמר גבאי: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. ח"כ לבני מביאה לתפקיד ניסיון רב, במיוחד בנושאים מדיניים וביטחוניים, ואין לי ספק שתיצור אנרגיות חדשות באופוזיציה. אני שמח על מינויה".

גבאי גם הודה אישית ליחימוביץ', "שותפתי הקרובה, על שלקחה חלק פעיל בסיוע ובבנייה של השותפות הנוכחית של המחנה הציוני. שלי הודיעה לי על רצונה להישאר כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ומי שעוקב אחר הישגיה, מבין את החלטתה".

לבני מסרה: "החלטנו לחזק את המחנה הציוני כבסיס ליצירת גוש רחב, לעבוד במשותף - אני כראש האופוזיציה וגבאי כראש המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה. אנחנו קוראים לכל מי שמבין שזוהי שעת חירום - להתאחד לקואליציית חירום. לאזרחי ישראל תהיה הבחירה: או דרכה של הממשלה או דרכנו. על כל אחד, על כל מנהיג, לבחור צד. איש לא יוכל לשבת על הגדר".

בשבועות האחרונים יש במחנה הציוני מתיחות רבה לאור פרסומים על יחס לא הולם של ח"כ איתן ברושי לח"כ איילת נחמיאס-ורבין. ברושי נגע בישבנה של נחמיאס-רבין באופן לא הולם לעיני חברי כנסת של המפלגה ולאחר מכן התנצל על כך. כמו כן, ריב אגרסיבי פרץ בין חברי הכנסת מיקי רוזנטל ולאה פדידה בעת ישיבת סיעה לפני כמה ימים בכנסת. בנוסף, המפלגה חוותה ירידה בסקרים והידלדלות בתמיכה ציבורית.

הרצוג עוזב את המפלגה ואת הכנסת לאחר שמונה לעמוד בראש הסוכנות היהודית. המינוי שלו הפתיע את גבאי, אשר בתחילה שקל לחכות עם ההודעה על זהות יו"ר האופוזיציה הבא עד לכנס החורף של הכנסת. אך החוק לא מכיר במצב בו אין יו"ר אופוזיציה. ח"כ לבני הודיעה מיד כי היא רואה את עצמה מתאימה לתפקיד, וכי לאור ההסכם רוטציה בינה לבין הרצוג, התפקיד שלה.

השאלה שנותרה פתוחה היא - האם הסיעות יוכלו להתפצל לקראת מערכת הבחירות הבאה, כיוון שלבני אינה חלק ממפלגת העבודה, והיא אינה מתכוונת לעמוד בפריימריס בתוך מפלגת העבודה לקראת מערכת הבחירות הבאה.