4 שנים ו-9 חודשי מאסר לאלון קסטיאל בגין שורת עבירות מין

איש הנדל"ן וחיי הלילה הורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית • השופטים: "תמונת עבריינותו המינית של קסטיאל איננה חד-פעמית" • התובעת: "חיי הלילה אינם שטח הפקר"

איש הנדל"ן וחיי הלילה אלון קסטיאל ירצה 4 שנים ועוד 9 חודשי מאסר בגין הרשעתו בעבירות מין חמורות - כך קבע היום (ב') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לפני חודשים אחדים הורשע קסטיאל במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. זאת, בתום הליך גישור פלילי שהתנהל בין קסטיאל לבין הפרקליטות. פרקליטות מחוז תל-אביב דרשה להטיל על קסטיאל עונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח, והבוקר כאמור נגזר דינו. 

קסטיאל, בן למשפחת אנשי העסקים המוכרת, הורשע כי פגע מינית ב-4 נשים בדרכים שונות בטווח זמן של כמה שנים. בגזר הדין ציין השופט גלעד נויטל, בהסכמת השופטים גרשון גונטובניק וטלי חיימוביץ', כי הוא לקח בחשבון לרעתו של קסטיאל (לחומרא) את העובדה שקסטיאל ביצע 4 עבירות מין ב-4 מתלוננות שונות - "מסכת של 4 עבירות שהנאשם ביצע במהלך השנים, תדירותן, הנסיבות הקשורות בביצוע כל אחת מהעבירות, הפגיעה החמורה בערכים החברתיים בתוצאה מביצוע העבירות, הנזקים הקשים שנגרמו למתלוננות כתוצאה ממעשי הנאשם".

מאידך, לטובתו של קסטיאל התחשבו השופטים בגזר הדין בכך שהוא לקח אחריות על מעשיו באופן שחסך את למתלוננות את העדות בבית המשפט וכן טרחה וזמן, היעדר עבר פלילי, חלוף הזמן מביצוע העבירות ומאמציו של קסטיאל לחזור למוטב, בין היתר באמצעות תהליך טיפולי שהוא עובר. 

השופטים כתבו בגזר הדין כי "תמונת עבריינותו המינית של קסטיאל איננה חד-פעמית. מדי פרק זמן במהלך השנים הוא שב וביצע עבירות מין, כשהוא עושה זאת כל פעם כלפי מתלוננת אחרת, התעלם מרצונה, מכבודה ומזכותה על גופה, פולש לפרטיותה ופוגע במתלוננות באופן חמור עד חמור מאוד". 

"חיי הלילה אינם שטח הפקר"

אחרי מתן גזר הדין אמרה התובעת, עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), כי "הפרקליטות עתרה לבית המשפט וביקשה שישלח מסר שאין לבצע עבירות מין גם לא בחיי הלילה. חיי הלילה אינם שטח הפקר".

עוד אמרה התובעת כי "הפרקליטות עתרה לעונש של 8 שנות מאסר, מתוך מגמה להציב רף ענישה גבוה יותר. בית המשפט שקל שיקולים נוספים אישיים של הנאשם ונסיבות אישיות וחלוף הזמן, ובחר להטיל נתון יותר. עם זאת, לא מדובר בעונש זניח או כזה שחורג בצורה משמעותית מהענישה הנוהגת היום, ולכן ככל הנראה לא נגיש ערעור".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, מסרה בתגובה לגזר הדין של אלון קסטיאל: "14 מתלוננות, רק 5 מהן הופיעו בכתב האישום, מול 4 שנות מאסר שנגזרו על קסטיאל, זה ממוצע של 4 חודשי מאסר על כל מתלוננת. הנחת סלב מהמערכת המשפטית כולה, ועוד לא דיברנו על השליש שיקצרו לו בהמשך. המסר שעובר לקורבנות ולעבריינים ברור ומקומם. 14 קורבנות של אנס מתוחכם, בעל כוח, כסף, פרסום וקשרים. עבריין סדרתי שהמשיך את חייו בכל הזמן הזה ללא הפרעה, הפך לאב והזין את תדמיתו התקשורתית כאיש משפחה מסור. אני קוראת לכל המתלוננות להגיש תביעה אזרחית".