נעילה חיובית בבורסה בת"א; רדהיל נפלה ב-10%

שניב במו"מ למכירת מבנה באופקים לקרן מניבים • מנועי בית שמש חתמה על הסכם פיתוח בשווי של כ-130 מיליון דולר • מנכ"ל אלקטרה מכר את מניות החברה ב-6.5 מיליון שקל רווח • רדהיל פרסמה תשקיף מדף לגיוס בהיקף 116 מיליון דולר

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסת תל-אביב התחדש היום (ב'), לאחר שאתמול לא התקיים בעקבות צום תשעה באב, וננעל במגמה חיובית, לאחר שהיה תנודתי במהלך אחה"צ. בורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת.

 

מנועי בית שמש  דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם פיתוח וייצור מוצר חדש לחברת המנועים התעופתיים MTU AERO ENGINES הגרמנית. זו ההרחבה השלישית להסכם מסגרת ארוך טווח שנחתם בין שתי החברות בשנת 2017. במסגרת העסקה החדשה עליה דיווחה היום החברה, תפתח ותייצר מב"ש מוצר חדש נוסף עבור MTU למנועים מתקדמים בשוק האזרחי. סך היקף הסכם המסגרת צפוי לגדול בכ-53 מיליון דולר נוספים על פני 13 שנות ייצור (2018-2030) ולעמוד על כ-130 מיליון דולר.

יצרנית מוצרי הנייר שניב  עדכנה באחרונה על התרחבות בפעילותה עם הקמת מבנה לייצור, אחסנה והפצה באופקים, בהשקעה כספית כוללת של כ-60 מיליון שקל, וכעת עולה מדיווחיה כי היא מעוניינת למכור את המבנה המדובר עם סיום הקמתו. בחברה שבשליטת משפחת ברנט עדכנו, כי החברה מנהלת מו"מ למימוש הנכס בתמורה המוערכת בכ-50-55 מיליון שקל, המבוססת על "עלות הקמת המבנה, שווי הקרקע והוצאות נוספות", וללא הציוד שייכלל בו. שם הרוכש לא נמסר, אולם מדיווח מקביל שהעבירה לבורסה קרן ההשקעות בנדל"ן מניבים, עולה כי מדובר בה. אם העסקה תצא לפועל כמתוכנן היא צפויה להניב לשניב רווח הון של כ-10 מיליון שקל לפני מס.

חברת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב  יוצאת לגיוס חוב קצר מועד בהיקף של 250 מיליון שקל. החברה דיווחה כי זכתה לדירוג P-1 מחברת מידרוג להנפקה של ניירות ערך מסחריים (נע"מ), שיעמדו לפדיון בעוד שנה. מדובר בדירוג הגבוה ביותר שמעניקה מידרוג לחוב המגויס לתקופה קצרה של עד שנה. דירוג זה מוסבר בידי מידרוג בהערכה לפיה לתקופת דירוג נייר הערך המסחרי - לחברה עודף מקורות על שימושים אשר הולם את הדירוג.

איתמר דויטשר, מנכ"ל חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה , מכר בסוף השבוע האחרון נתח מהון החברה תמורת כ-15 מיליון שקל - מהלך שייצר לו כ-6.5 מיליון שקל רווח, וזאת על בסיס תוכנית האופציות שקיבל מאלקטרה בשנת 2015.
מעדכון החברה שבשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד עולה כי דויטשר מכר כ-0.5% מהונה של אלקטרה (כ-17 אלף מניות) בתמורה האמורה (כ-15 מיליון שקל), בעסקה מחוץ לבורסה שנעשתה לפי מחיר מניה של 871 שקל.

מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי מאז אפריל 2017, הודיעה על עזיבתה את החברה וזאת פחות משנה וחצי מאז שהחלה לנהל את חברת הביטוח שבבעלות הקיבוצים. בסביבת החברה מסבירים כי דורי הודיעה על עזיבתה מ"סיבות אישיות".

חברות הסלולר סלקום  ופרטנר  צפויות להיפרד מהמדד המוביל בבורסה - ת"א 35, בעדכון המדדים החצי-שנתי הקרוב, המתוכנן להיכנס לתוקף בעוד כשבועיים, ב-5 באוגוסט.
צלילה של יותר מ-40% שרשמה סלקום מתחילתה של 2018 וצניחה של כ-35% שמציגה פרטנר בתקופה זו, הפכו את שתי החברות לקטנות ביותר בת"א 35 מבחינת שווי שוק, העומד על כ-2.4 מיליארד שקל לכל אחת. זאת בפער משמעותי מהבאות בתור מבחינת שוויין - שותפות הקידוחים ישראמקו וחברת הביטוח הפניקס, הנסחרות בשווי נוכחי של כ-4.8-4.9 מיליארד שקל. 

אל על  המשיכה לתקן למרות שמחירי הנפט חזרו לעלות ונושקים שוב ל-70 דולר לחבית. לאומי  והבינלאומי  מובילים את העליות במניות הבנקים.

תאת טכנולוגיות  דיווחה על חוזה חדש בהיקף של עד 9 מיליון דולר עליו עדכנה ומניית טלרד נטוורקס הגיבה בעליות דומות לעדכון בדבר זכייתה במכרז של עיריית הרצליה לעבודות במסגרת פרויקט "עיר חכמה".

אלקטריאון  דיווחה על הסכם לשיתוף פעולה לבחינת טכנולוגיה שהחברה מפתחת ברכבים חשמליים של רנו.

ועד עובדי קמהדע  הודיע היום על שביתה, בעקבות מבוי סתום סמו"מ להסכם קיבוצי חדש ולדבריו, ניסיונות ההנהלה לפגוע בוועד.

רדהיל , המפתחת ומשווקת תרופות למערכת העיכול, פרסמה תשקיף מדף לגיוס של 116 מיליון דולר. התשקיף מתפרסם במקביל לציפייה של השוק לתוצאות הניסוי המוביל של החברה בתרופה למחלת קרוהן, אותן היא אמורה לפרסם בשבועות הקרובים, ועל פי השמועות בשוק - כבר בימים הקרובים. החברה מסרה בעבר כי לא תגייס הון עד פרסום ה תשקיף , אולם סביר מאוד להניח כי תגייס הון מיד לאחר פרסום התוצאות, בעיקר אם אלה יביאו לעליה במניה. הדו"ח הרבעוני של החברה צפוי מחר.