מנכ"לית ביטוח חקלאי עוזבת לאחר פחות משנה וחצי

מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי מאפריל 2017, הודיעה שתעזוב את החברה מ"סיבות אישיות"

מורלי דורי / צילום: יוסי כהן
מורלי דורי / צילום: יוסי כהן

מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי, הודיעה על עזיבתה את החברה, וזאת פחות משנה וחצי מאז שהחלה לנהל את חברת הביטוח שבבעלות הקיבוצים, באפריל 2017. בסביבת החברה מסבירים כי דורי הודיעה על עזיבה "מסיבות אישיות". בראש החברה עומד היו"ר דורון סט.

לביטוח חקלאי מחזור פרמיות של יותר מחצי מיליארד שקל, ובשנים האחרונות מדובר בחברה רווחית, שסיכמה את 2017 עם רווח של יותר מ-60 מיליון שקל. ב-2017 הסתכמה עלות השכר של המנכ"לית דורי בכ-2 מיליון שקל, כשבהסכם העסקה שלה נקבעה תקופת הודעה מוקדמת של כשישה חודשים.

קודם להצטרפותה לביטוח חקלאי, במקומו של אריה הרמן, ניהלה דורי את סוכנות הביטוח הגדולה פלתורס שבבעלות קבוצת מגדל. ביטוח חקלאי נמנית עם חברות הביטוח הקטנות בענף, והיא פעילה בשלל תחומי ביטוח כללי אשר פתוחים לכלל הציבור והסוכנים.

מורלי דורי היא כיום המנכ"לית-אישה היחידה בחברות הביטוח המסורתיות. בעבר היו נוספות, כגון חוה פרידמן שפירא (ב-AIG ישראל), אורלי ירקוני (ב"ביטוח ישיר"), ענת לוין (במגדל אחזקות) ואתי אלישקוב (שניהלה את הכשרה ביטוח). אגב, אלישקוב מנהלת היום את חברת הביטוח הדיגיטלית שקמה ואושרה רק לאחרונה - ליברה, שאף נמצאת בשליטתה של אלישקוב.

בסביבת מורלי דורי מציינים כי היא שואפת להיכנס לתחום הטכנולוגי עם פעילות חדשה. בביטוח חקלאי מבהירים כי ההליך למציאת מחליף יצא עתה לדרך ועדיין מוקדם להעריך מי ייבחר. המנכ"ל שקדם לה, אריה הרמן, הגיע מחוץ לחברה, בדומה לדורי עצמה, עם ניסיון בענף הביטוח, וזאת בניגוד למי שקדם לו, אייל לויטה, שהגיע מעולם הקיבוצים.