יוצאים לחופש? כך תחסכו עד 200 ש' בהקפאת שירותי תקשורת

בין שאר הסידורים שכדאי לעשות לפני שיוצאים לחופשה, מומלץ לקחת בחשבון גם את הקפאת מנויי התקשורת עליהם משלמים במנוי מתגלגל - כך למשל מול ספקית הטלוויזיה, האינטרנט, הסלולר ואפילו העיתון • הקפאת המנוי לרוב כרוכה בפעולה מינימלית ועשויה לחסוך עשרות שקלים, בעיקר אם מדובר בנסיעה ארוכה יחסית

בין שאר הסידורים שנמצאים ברשימה עבור היוצאים לחופשה הקיץ (ביטוח ליוצאים לחו"ל, חבילה או פתרון לגלישה בסלולר, סידור לכלב או לחתול וכדומה), כדאי לקחת בחשבון גם את הקפאת מנויי התקשורת עליהם משלמים במנוי מתגלגל - כך למשל מול ספקית הטלוויזיה, ספקית האינטרנט והעיתון. הקפאת המנוי לרוב כרוכה בפעולה מינימלית - כלומר שיחה עם נציג טלפוני או דרך האזור האישי באתרי האינטרנט - ועשויה גם לחסוך עשרות שקלים, בעיקר אם מדובר בנסיעה ארוכה יחסית.

לפי בדיקה שערך עבור "גלובס" אתר kamaze ("כמה זה"), העוסק בהשוואת מחירי תקשורת, מדובר בחיסכון שיכול להגיע גם ל-200 שקל בחודש אפילו בהקפאת מנוי הטלוויזיה בלבד, ואם מצרפים לכך שירותים נוספים, החיסכון מאמיר בהתאם.

לפי בדיקת "כמה זה", החיסכון נע בין 30-200 בהקפאת מנוי הטלוויזיה, חיסכון של כ-75-90 שקל בהקפאת תשתית אינטרנט ועוד כ-20-60 שקל בהקפאת שירותי ספקית האינטרנט. הקפאת מנוי הסלולר יכולה לחסוך 20-100 שקל בחודש (והיא לא בהכרח רלוונטית), ועל הקפאת הטלפון הקווי אפשר לחסוך בין 20-65 שקל בחודש. הקפאת המנוי לעיתון תאפשר חיסכון של 70-174 שקל לחודש - וגם אם לא מדובר על חיסכון כספי, הקפאת מנוי העיתון כדאי שתיעשה כדי שהעיתונים לא יערמו מול הדלת או בתיבת הדואר).

בשורה התחתונה, כדאי להקדיש מאמץ ולבחון חיסכון כספי נחמד לאור היציאה לחופשה. שתי נקודות שכדאי לקחת בחשבון הן שכל חברה מגדירה את תקופת ההקפאה מינימלית - כך לדוגמה חודש למנויי yes או 10 ימים בהוט; ובנוסף חלק מהשירותים דורשים "הפשרה" יזומה אל מול החברה עבור שירות שביקשתם להקפיא.

טלוויזיה

בהוט, ב-yes ובפרטנר TV בקשה להקפאת השירות מתאפשרת באמצעות כניסה לאזור האישי באינטרנט, באפליקציה או באמצעות שירות הלקוחות הטלפוני, ובכל הקפאה אפשר לחסוך את החלק היחסי של התשלום הקבוע. בסלקום TV מציינים כי הקפאת מנוי מתאפשרת רק בעת מעבר דירה.

שירות של הקפאת שירותים אינו אפשרי בכל החברות. ב"כמה זה" מסבירים כי הפתרון שמציעות חלק מהחברות למבקשים להקפיא את המנוי הוא התנתקות זמנית, ואחריה יש להירשם כמנוי מחדש. עוד מציינים שם כי היכולת של המנוי להתנתק לבד ולהתחבר בשנית לכשירצה, אם ירצה, דווקא מקלה על התהליך. שירות כזה אפשרי למשל בנטפליקס, ב-STING מבית yes, בשירות הטלוויזיה SMART של טריפל סי, ברמי לוי ובאפליקציית NEXTTV של הוט.

בכל מקרה, כדאי לדעת כי הקפאת שירותי הצפייה לא מבטלת את התשלום הקבוע עבור ממירים.

טלוויזיה
 טלוויזיה

* בסלקום TV ניתן להקפיא את המנוי רק בעת מעבר דירה. 
** נתונים: www.kamaze.co.il השוואת מחירי תקשורת. 

סלולר

הטלפון הסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מציוד החובה שלנו בחו"ל כאמצעי ניווט וכמצלמה בעיקר, אולם גם כאן יש מי שיכול לשקול את הקפאת המסלול החודשי הרגיל בכדי לחסוך. כך למשל, עבור מי שממילא לא עושה שימוש במסלול עם החלפת הסים הרגיל בסים מקומי או בסים של ספק אחר.

לאור העובדה שהמחיר הממוצע של חשבון הסלולר בחודש עומד על כ-40 שקל, הקפאת המנוי לא תמיד רלוונטית במובן של החיסכון הכספי שהיא יכולה להניב (אלא אם אתם טסים למשך חודש לפחות או שאתם משלמים מחיר חודשי יקר בהרבה לחברת הסלולר). בכל מקרה, ב"כמה זה" מזכירים כי הקפאת המנוי מתייחסת לתשלום עבור מסלול השימוש, והיא אינה עוצרת תשלומים עבור טלפון נייד במקרה שנרכש דרך הספקית.

סלולר
 סלולר

* ברמי לוי תקשורת לא ניתן להקפיא את המנוי. 
** נתונים: www.kamaze.co.il השוואת מחירי תקשורת. 

תשתית אינטרנט

מי שמחובר לתשתית אינטרנט בנפרד משירותי התקשורת (בחבילות בנדל או טריפל, כפי שמחוברים מרבית מנויי הוט), יוכל לחסוך גם על הקפאת התשלום עבור התשתית. מדובר בחיסכון של 75-90 שקל לחודש. מי שמחובר בחבילה משולבת (בנדל), כלומר שירות של ספק ותשתית, ככל הנראה שלא יוכל לבצע הקפאה למנוי החודשי (שמשלב כאמור שירות של שתי חברות). במקרים אלה ההמלצה היא לבדוק פרטנית אל מול נותני השירות. 

תשתית אינטרנט
 תשתית אינטרנט

* נתונים: www.kamaze.co.il השוואת מחירי תקשורת.