טבע הוציאה 1.1 מ' ד' על פעילות לובינג בארה"ב ברבעון השני

מדובר בעלייה ביחס לרבעונים המקביל והקודם, אך מתחילת השנה ההוצאות על לובינג ירדו ב-54%

בסוף השבוע העבירה חברת התרופות טבע את הדיווח הרבעוני לרשויות בארה"ב, המפרט את הוצאות החברה בתחום הלובינג (שדולה) במסדרונות הממשל האמריקאי. ברבעון השני של 2018 טבע רשמה בתחום זה הוצאות של קצת מעל 1.1 מיליון דולר, עלייה הן ביחס לרבעון המקביל בו ההוצאות הסתכמו ב-840 אלף דולר, והן ביחס לרבעון הקודם שבו נרשמו הוצאות של 480 אלף דולר. יחד עם זאת, מתחילת השנה, ההוצאות על לובינג ירדו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ב-54% והסתכמו בכ-1.6 מיליון דולר.

לפי הדיווח, טבע עסקה בפעילות לובינג בסנאט האמריקאי, בבית הנבחרים וכן במשרד הבריאות. בין הנושאים שטבע ביקשה לקדם נמצאים בין היתר נושאים שקשורים לתוכנית הביטוח הממשלתית Medicaid ולחקיקה הנוגעת לתרופות ומחיריהן.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, מבצעת בחודשים האחרונים תוכנית התייעלות רחבה במטרה להביא לחיסכון של 3 מיליארד דולר בעלויות השנתיות. לפני מספר חודשים דווח כי החברה סוגרת את משרדיה בוושינגטון, אשר שימשו בעיקר את הלוביסטים שלה בבירת ארה"ב. במפגש שערך שולץ בפברואר האחרון עם אנליסטים, הוא נימק את סגירת המשרדים בכך שטבע היא כבר חלק מאיגוד יצרני התרופות הגנריות בארה"ב, ולכן היא אינה צריכה לוביסטים משל עצמה, ומשכך - גם לא משרדים עבורם. במקביל סגרה טבע את משרדיה בניו יורק. נזכיר שלאחרונה פורסם עוד כי טבע תעביר את המטרה שלה בארה"ב מפנסילבניה לניו ג'רזי.