חשד: רו"ח ניסה לשבש הליכי חקירה ע"י פריצה מבוימת למשרדו

רואה חשבון מכפר קאסם, החשוד בהפצה ובקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות, נעצר לאחר שנחשד כי פרץ למשרדו במטרה לשבש הליכי חקירה • מעצרו הוארך בשבוע • ביהמ"ש: "החשש לשיבוש הוא ממשי והוא מעבר לחשש האינהרנטי לפעולות החקירה אותן מבקשת המבקשת לבצע"

העלמת מס / צלם: thinkstock
העלמת מס / צלם: thinkstock

רואה חשבון בעל משרד לראיית חשבון בכפר קאסם נעצר בשבוע שעבר (ג') ומעצרו הוארך ב-7 ימים, בחשד שביצע עבירות לפי חוק מע"מ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. מעצרו של החשוד הוארך יום לאחר מעצרו בשבוע נוסף. זאת, לאחר שרשות המסים חשדה בו כי ניסה לשבש הליכי חקירה באמצעות פריצה מבוימת למשרדו.

לפי המצוין בפרוטוקול הדיון, החשוד, רו"ח סמיר בדיר (40), חשוד בהפצה ובקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בספריו ובספרי לקוחותיו תמורת בצע-כסף שדרש וקיבל מלקוחותיו. כמו כן, על-פי החשד, רואה החשבון הדפיס ממחשבו האישי חשבוניות מס הזהות לחשבוניות מס של לקוחותיו.

בנוסף על חשדות חמורים אלה, חושדת היחידות החוקרות - ובהן חקירות מכס ומע"מ ירושלים ומחלקת ביקורת חשבונות במע"מ פתח-תקווה - כי בדיר ניסה לכאורה לשבש הליכי חקירה באמצעות פריצה מבוימת למשרדו בכפר קאסם, שאפשרה לו, כך לפי החשדות, להעלים את ספרי לקוחותיו.

יום לאחר החיפוש במשרדו הגיש רואה החשבון תלונה במשטרה כי משרדו נפרץ

לפי המפורט בפרוטוקול הדיון, בתאריך 10.7.18 נחקר רו"ח בדיר, בעל משרד לשירותי חשבונאות בכפר קאסם וחברת א.ג.ס המוביל המרכזי העוסקת בהובלות, בחשד להפצה ולקיזוז חשבוניות פיקטיביות שנכללו בספריו ובספרי לקוחותיו, תמורת בצע-כסף שדרש וקיבל מהם.

לפי המצוין בבקשת המעצר, החקירה בעניינו של רו"ח בדיר החלה בעקבות ביקורת שנעשתה על-ידי מע"מ פתח-תקווה באחד התיקים של רו"ח בדיר. הביקורת, כך לפי בקשת המעצר, חיזקה את החשד נגד רואה החשבון, ובחקירה התברר כי החשוד ניצל את גישתו לחשבוניות של לקוחותיו וללא ידיעת חלק מלקוחותיו הדפיס במחשבו חשבוניות מס הזהות לחשבוניות המקוריות של לקוחותיו.

5 ימים לאחר חקירתו, ביצעה הרשות החוקרת חיפשו במשרדו של החשוד בכפר קאסם, במסגרתו נתפס חומר חשבונאי, כולל חשבוניות שהפיק במחשבו האישי. בתום החיפוש החשוד נלקח לחקירה במשרדי מע"מ פתח-תקווה, ובדרכו למשרד טען כי אינו חש בטוב.

עם ההגעה למשרדי מע"מ, הוזמן בעבור החשוד אמבולנס, והוא פונה לבית החולים לצורך בדיקות, בהסכמת היחידות החוקרות. לאחר שעות ספורות החשוד שוחרר לביתו עם המלצה למנוחה של מספר ימים.

יום לאחר החיפוש במשרדו (כך עולה מפרוטוקול הדיון) התקבל מידע כי משרדו של החשוד נפרץ, לפי החשד של הרשויות החוקרות במעורבותו של בדיר. עוד נודע לרשויות החוקרות כי לקוחותיו של רו"ח בדיר מגיעים למשרד לקחת את ספריהם, וכי בדיר הגיש תלונה למשטרה אודות הפריצה.

מבקרי החשבונות שהגיעו מידית למשרדו של החשוד נדהמו לראות כי חומר חשבונאי רב ומחשבי משרדו של החשוד נלקחו מהמקום.

כמפורט בבקשת המעצר, אירוע הפריצה נחשד כמבוים ושמטרתו להביא לשיבוש הליכי החקירה בעניינו של החשוד. בשלב זה אין הערכה מדויקת לנזק שנגרם לקופת המדינה מהפצת ומקיזוז החשבוניות הפיקטיביות על-ידי החשוד, כך צוין על-ידי היחידות החוקרות.

השופטת חוי טוקר מבית משפט השלום בירושלים הורתה ביום רביעי האחרון על הארכת מעצרו של בדיר למשך שבוע ימים. זאת, בין היתר, לאחר שקבעה כי מתקיימות בעניינו של החשוד עילות מעצר, הן בדבר המסוכנות והן בדבר השיבוש. 

עו"ד הילה תירוש ועו"ד אלעד רן, המייצגים את רו"ח בדיר, מסרו בתגובה: "מרשנו הוא רואה חשבון מוכר ומוערך, אשר כופר בכל החשדות נגדו. אנו נטען את מלוא טענותינו בפני בית המשפט".