נעילה אדומה באירופה על רקע הביקורת של טראמפ על הפד

בורסות אסיה התאוששו ועברו לעליות, למעט טוקיו, בעקבות מחיקת הירידות של היואן הסיני שקודם לכן נחלש במסחר לשפל של יותר משנה

בורסת שנחאי / צילום: רויטרס
בורסת שנחאי / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות, בעקבות הערותיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנוגע לפדרל ריזרב. טראמפ, המעוניין שהפדרל ריזרב ייסוג מהמדיניות המוניטרית המהדקת שלו, אמר ל-CNBC כי אינו "מאושר" מכך שהפד מעלה את שיעורי הריבית, משום שהוא חש שהדבר מציב את ארה"ב בעמדה נחותה מול יפן ואירופה, שם ממשיכים הבנקים המרכזיים במדיניות המוניטרית המרחיבה. 

המדד האירופי נסגר בירידות, STOXX Europe 50  וכל המגזרים כמעט נמצאו בטריטוריה השלילית. מגזר המשאבים הבסיסיים רשם את הביצועים הגרועים ביותר, ואחריו מגזרי הרכב והבנקים. מניות הבנקים סבלו במיוחד מלחץ כתוצאה מהתבטאויות טראמפ. 

בין הירידות הבולטות, מניית סטורה אנזו  צונחה לאחר פרסות תוצאותיה לרבעון השני. 

חברת פיאט-קרייזלר החלה את תהליך הספין-אוף של יצרנית החלקים מגנטי-מרלי, הרשומה בהולנד ורשומה בבורסת מילאנו. 

בשוקי אסיה נסגר המסחר בדרך כלל בעליות, לאחר טלטלות בעקבות היחלשות היואן מול הדולר לרמת שפל של שנה, בטרם החזיר לעצמו את ההפסדים בהמשך, תוך שהמשקיעים מעכלים עדיין את ביקורתו של טראמפ על הפד. 

המטבע הסיני החזיר לעצמו את כל ההפסדים, ועלה לרמה של 6.7734 יואן לדולר, לאחר שכבר נסחר ביותר מ-6.81 יואן לדולר - ירידה ראשונה זה יותר משנה אל מעל לרף של 6.8 יואן לדולר.

מדד טוקיו ניקיי 225  רשם ירידות על רקע היחלשות ברוב המגזרים, למעט עליות קלות במגזר שירותי תשתית. יצרניות הפלדה והסגסוגת רשמו את הירידות החדות ביותר, ובלטו בירידות JFE Holdings Inc ו-Nisshin Steel Holdings .

הירידות בדרום קוריאה היו מתונות יותר, ובהמשך גם עבר מדד קוריאה קוספי לעליות.

סמסונג אלקטרוניקס , אחת המניות הכבדות במדד, עלתה, אולם מניות טכנולוגיה גדולות אחרות רשמו ירידות.

באוסטרליה נסחר המדד נגד המגמה, ונרשמו עליות במדד S&P/ASX 50 . רוב המגזרים, למעט חומרים, רשמו עליות.

ירידות נרשמו במדד הונג-קונג הנג סנג  עם ירידות חדות במגזרי הנכסים והחומרים, אך בהמשך נרשמו התאוששות ועליות. 

מדד שנחאי כללי  זינק, לאחר התאוששות היואן ומעבר המסחר לעליות נאות.