מונדיאל | פודקאסט

פרק 06: אשרת עיני

תלונות על שדרי ופרשני הכדורגל הפכו כבר מזמן לספורט לאומי • במונדיאל הזה התחדשנו בפרשנית חדשה, אשרת עיני • האזינו ל"מדברים על המגרש", פודקאסט כלכלת הספורט של "גלובס", בשיחה עם אשרת על חוויית השידור הראשונה כתחליף לקריירת הספורט המקצועי, על נוכחות הנשים בספורט ועל התקווה האישית למונדיאל ב-2022

מדברים על המגרש, פרק 6, אשרת עיני
מדברים על המגרש, פרק 6, אשרת עיני

אם התעייפתם מהשדרים והפרשנים הקבועים, הגיע מונדיאל 2018 והביא לראשונה בהיסטוריה פרשנית לצוות השידור הישראלי. ב"מדברים על המגרש", פודקאסט כלכלת הספורט של "גלובס", דיברנו היום עם אשרת עיני - שזכתה לפרשן את המשחק על מקומות 3-4 בין אנגליה לבלגיה.

עיני מספרת על החוויה הראשונה כפרשנית במשחק גדול, מלינה על פערי השכר בין גברים לנשים, למרות שלטענתה המאמץ הוא אותו המאמץ ועל הקריירה ככדורגלנית שפרשה. דיברנו איתה גם על הנוכחות של נשים בשידורי הספורט, על האם עדיין מדובר בתפקיד שמוגדר למגישות בלבד, פרזנטוריות, או שנפתח כעת גם לתפקידי תוכן נוספים.

בפרקים הקודמים של הפודקאסט:

בפרק הראשון דיברנו עם רונן דורפן על המשמעות הכלכלית של המשחקים על איך ייתכן שבזמן שההכנסות של פיפ"א מהמונדיאל הולכות וצומחות הרווח הנקי שנותר מהן הולך וקטן, ומי הם הגורמים שבסופו של יום נהנים מהפקת הענק הזו.

בפרק השני דיברנו עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, על למה ישראל לא תעלה למונדיאל בשנים הקרובות. 

בפרק השלישי דיברנו עם השופט הישראלי שעד לא מזמן שפט באירופה על מערכות המצלמות החדשות - האם הן יותר מעצבנות או יותר חשובות לחוויית המשחק. 

בפרק הרביעי דיברנו עם אלון עידן על כך שהמונדיאל הזה מלא בסיפורים יפים, אבל הכדורגל בו ברמה נמוכה מאוד. 

בפרק החמישי דיברנו עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, על המעבר של רונאלדו ליובנטוס ועל הסיבות שמניית ויבנטוס צנחה אחרי שפורסם על המעבר.