בישראל תמיד יהיו סיבות להנציח את הפליית הלהט"ב

בלי לפגוע בחרדים ובלי להוריד מהאחריות של יתר הח"כים שתמכו בחוק, ניר וייס רוצה להפנות אצבע מאשימה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וליתר הח"כים של יהדות התורה ושל ש"ס ולהגיד להם שמי שפועל כדי לפגוע בלהט"ב - מכריז עליהם מלחמה • פרשנות

דגל הגאווה / צילום: שאטרסטוק
דגל הגאווה / צילום: שאטרסטוק

מאז הזיגזוג המכעיס שהצליח לעשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בפחות משבוע, מתמיכה גורפת בזכות של אבות יחידניים להיעזר בשירותי פונדקאות ועד הצבעתו נגד זכות זו, אני שומע קולות - דווקא מתוך המחנה שתומך בקהילה הגאה - שטוען כי אין להאשים את המפלגות החרדיות בחוסר השוויון שממנו סובלת קהילת הלהט"ב, אלא דווקא את מפלגת השלטון שברגע האמת בחרה בכיסא ולא בערכים.

אל תבינו לא נכון, אין לי שום דבר טוב להגיד על חברי הכנסת של הליכוד או של כולנו שנהנים בעיקר לדבר על הערכים הליברליים שלהם, אבל כשמגיע רגע האמת תמיד יש להם תירוץ למה הם לא יכולים לתמוך בפועל במה שהם מאמינים בו. אבל, וזה אבל גדול, אין ספק שגם אם מפלגה אחרת הייתה מרכיבה את הממשלה, כל עוד בקואליציה היו מפלגות חרדיות, התוצאה של התיקון לחוק הפונדקאות לא הייתה שונה. תמיד יש משהו יותר חשוב, שלא שווה להחריב את כל ההישגים (?) בשבילו. אז הפעם זו ירידה במחירי הדירות ובפעם הבאה זה יהיה תהליך מדיני. השורה התחתונה זהה: בישראל תמיד יהיו בעיות חמורות יותר מהפליית הלהט"ב.

אז בלי לפגוע בחרדים באופן כללי, כי אני יודע שמדובר באוכלוסייה מגוונת שרבים ממנה תומכים בשוויון גם לקהילה הגאה, ובלי להוריד מהאחריות של יתר הח"כים שתמכו בחוק או לא התנגדו מספיק לנוסח שאושר, אני רוצה להפנות אצבע מאשימה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וליתר הח"כים של יהדות התורה ושל ש"ס, שמונעים את הזכויות שמגיעות לי ולכל חבריי הלהט"ב, ולהגיד להם שמי שמתעקש למנוע מאתנו להיות הורים ומי שרואה בנו סוטים ופועל כדי לפגוע בנו - מכריז עלינו מלחמה.

אורח החיים שמנהלות משפחות בבני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית לא תמיד עומד בסולם הערכים שלי ושל חבריי, אבל עדיין אנחנו לא מרשים לעצמנו להחליט בשבילם איך ועם מי לחיות. לצערי כיום, בישראל 2018, אני לא יכול לצפות מהם לאותו הדבר - לדבר הכול כך בסיסי הזה בין חלקים שונים בחברה שנקרא כבוד הדדי.

השיח והפעולות של ההנהגה החרדית נגד קהילת הלהט"ב מוביל לקרע שיהיה קשה מאוד לאחות. אתה לא יכול להאמין מצד אחד שכל ישראל אחים, ומהצד השני למנוע מעשרות אלפי אנשים להפוך להיות הורים ולחשוב שהכול יהיה טוב.

והערה אחרונה לראש הממשלה: אחרי כל מה שהמפלגות החרדיות קיבלו ממך בארבע השנים האחרונות, אתה באמת חושב שתיקון לחוק הפונדקאות שיכלול גם אבות יחידניים הוא מה שיגרום להם לפרוש? אני בספק רב.